Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

 

Dzień dobry!
Zapraszamy do zabawy z muzyką!
Posłuchajcie piosenki o dzieciach z różnych stron świata.

Piosenka „Jesteśmy dziećmi”

  1. 1. Czy jesteś z Afryki,
    Czy też z Ameryki,
    Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
    Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

  1. 2. Czy mówisz po polsku,
    Czy też po japońsku,
    Wszyscy dobrze rozumiemy,
    Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

dzieci

Proponujemy zabawę: rodzic włącza muzykę, dziecko chodzi po dywanie. Na przerwę w muzyce robi figurkę.

Czas na zagadki

Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje ( Eskimos)

Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)

Indianie mówią o nas „Biała twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz ! (Europejczyk)

Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam – tamów granie. (Afrykańczyk)

Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu . (Indianin)

Życzymy dobrej zabawy  i miłego dnia !

Witajcie Kochani w ten świąteczny dla Was tydzień.

Dziś zapraszamy na zabawy matematyczne z wykorzystaniem wagi szalkowej. Będziemy ważyć i porównywać masy przedmiotów, a także poznamy budowę wagi szalkowej, która jest coraz większą rzadkością.

 Poznanie zasad ważenia:

  • ·sprawdzamy, czy szalki (tacki) po obu stronach wagi są puste,
  • ·do jednej szalki wkładamy, co chcemy zważyć,
  • ·do drugiej szalki wkładamy klocki, (odważniki większe) i guziki, (odważniki mniejsze),
  • ·dążymy do tego. aby "dzióbki" wagi się stykały, (wtedy będzie taki sam ciężar),
  • ·większe rzeczy wcale nie muszą być cięższe,
  • ·ustalamy, ile klocków i guzików waży nasz przedmiot.

Jeśli macie taką możliwość to pobawcie się taką wagą a jeśli nie, wykorzystajcie każdą inną wagę do porównania masy wybranych przedmiotów np. pluszowego małego misia i kilka drewnianych klocków lub kilogram cukru i kostka masła. Możecie zważyć najpierw wszystko w rękach i powiedzieć co jest lżejsze, a co cięższe, a potem porównać na wadze. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Kto jest cięższy tata czy ja? I inne podobne pytania.

 

Proponuję też zapoznać się z innymi wagami, a jest ich dużo. Rodzaje wag -sklepowa, szalkowa, kuchenna, lekarska, łazienkowa, jubilerska, towarowa. Dzieci odpowiadają na pytania :„Do czego (w jakim celu) używamy wagi?”, „Gdzie możemy się spotkać  z wybrana wagą.

A na koniec zabawa ruchowa  „Jestem wagą” - praca ramion: równoważenie – ramiona wyciągnięte w bok tak, jak ramiona wagi; w lewej szalce jest większy ciężar – opuszczenie lewego ramienia; w prawej szalce jest większy ciężar – opuszczenie prawego ramienia;

waga
waga2
waga3
pobrane 1

2bf9dbcc7cd5188556e4e8e44b1631ce 0

https://www.youtube.com/watch?v=okVZVZYxNcs

2bf9dbcc7cd5188556e4e8e44b1631ce 1

2bf9dbcc7cd5188556e4e8e44b1631ce 2

j. angielski

JĘZYK ANGIELSKI

“Who would you like to be when you grow up?” – Zawody

Witajcie po weekendzie! Dzisiejsze spotkanie zacznijmy od wysłuchania piosenek:

Who Do You See? https://www.youtube.com/watch?v=2nesqKP9-5c

When I Grow Up https://www.youtube.com/watch?v=zlkFiGS0Yrg – zachęcamy do naśladowania ruchów układu tanecznego J

Jobs Song for Kids https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU&t=25s

Następnie proponujemy pracę z kartami obrazkowymi. Rodzic kilkakrotnie wypowiada słowa zapisane na karcie, a dziecko je powtarza. Następnie rodzic zadaje dziecku pytanie „Who’s this?” – „Kto to jest?”,  a dziecko stara się odpowiedzieć.

  • „Who do you see?” – rodzic wskazuje wybraną ilustrację i zadaje pytanie dot. zawodów z kart obrazkowych, np. „Is he a doctor?”, a dziecko udziela odpowiedzi przeczącej lub twierdzącej, zgodnie z tym, co widzi na wskazanym obrazku.
  • “Who would you like to be when you grow up?” - rodzic tłumaczy dziecku znaczenie pytania, następnie pyta dziecko, kim chciałoby być w przyszłości (warto zapytać o każdą z omawianych profesji), np. “Tell me, would you like to be a teacher?”
  • Pictionary – zabawa w kalambury, rodzic stara się pokazać wybrany zawód, dziecko próbuje go odgadnąć, następnie następuje zamiana ról.

Na koniec proponujemy uzupełnienie karty pracy – kolorowanie i pisanie po śladzie oraz naukę piosenki Jobs Song for Kids.

Tekst piosenki

What do you do? I'm a teacher. Everybody say your ABCs. A-B-C-D-E!

What do you do? I'm a doctor. Everybody listen to your heartbeat!

What do you do? I'm a dentist. Everybody brush, brush, brush your teeth!

What do you do? I'm a carpenter. Everybody bang your hammer!

What do you do? I'm a pilot. Everybody fly a big, big plane!

       EDUKACJA MUZYCZNA
Witamy drogich Rodziców i Dzieci!
Kontynuujemy temat o dbaniu o przyrodę. Posłuchajcie piosenki o naszej planecie.

ziemia

  1. Nasza planeta wzywa nas

dane mi misje zacząć czas.

Wołamy głośno SOS

pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni

czystej atmosfery

segregacji śmieci

pomogą w ty dzieci.

  1. Ekologiczna misja trwa

sadzimy drzewa gdzie się da.

Wołamy głośno SOS

pomoc potrzebna ziemi jest.

Odpowiedzcie na pytania:

Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią dbać?

Na czym może polegać ekologiczna misja?

Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?

 

Teraz podzielcie słowa: planeta, Ziemia, pomoc, misja na głoski, np. planeta – p-l-a-n-e-t-a.

Spróbujcie nauczyć się słów piosenki. Życzymy miłego śpiewania ...

 

 

 

Dzień dobry!
Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Dzisiaj środa – czas na plastykę.
Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń plastycznych, których tematem przewodnim  będzie ochrona przyrody – segregacja śmieci.

Scenarisz zajęć do pobrania poniżej.

docSegregujemy odpady

Witamy wszystkie Dzieci i Rodziców zapraszamy na zabawę matematyczną!
Sortowanie
Przygotowujemy 10 miseczek, kubeczków czy rolek po papierze toaletowym; numerujemy je kolejno. W osobnym pojemniku trzymamy przedmioty, które będą segregowane. Mogą to być guziki, kasztany, patyczki czy jakiekolwiek inne skarby. Dziecko wrzuca do środka liczbę przedmiotów odpowiadającą cyfrze podanej na pojemniku.
 Lokomotywa
Drukujemy wagony z określonymi cyframi i wsadzamy pasażerów lub wybrany przez dziecko towar w takiej ilości, jaka jest wskazana na wagonie.
 Zabawa klockami
Przyklejamy cyfry do klocków albo po prostu budujemy wieżę z takiej ich liczby, jaka jest wskazana na wybranej karcie.
 Koło i klamerki
Wycinamy z papieru koło i dzielimy je na 10 równych części. W każdej rysujemy kolejno określoną liczbę kropek: 1, 2, 3… Na brzegach klamerek do bielizny wypisujemy cyfry 1–10. Zadaniem dziecka jest dopasować cyfrę do liczby kropek w danym przedziale i przypiąć odpowiedni spinacz.
 

 

W tym tygodniu będziemy mówić o dbaniu o przyrodę. Posłuchajcie więc opowiadania o wycieczce przedszkolaków do lasu:

https://www.youtube.com/watch?v=w3-VKVvJGzI

Zastanówcie się i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

 Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?  Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?  Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis? Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola? Kogo narysowała Ada? Dlaczego? Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?

Słuchając wiersza Agaty Widzowskiej „Strażnicy przyrody”, dowiecie się , w jaki sposób dzieci dbały o przyrodę:

https://www.youtube.com/watch?v=hXWvpj9NgTY

Co robiły dzieci w lesie?  Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

Jak wy zachowujecie się w lesie?

Kogo możemy nazwać PRZYJACIELEM PRZYRODY?

25

j. angielski
Drogie Dzieci, witajcie po weekendzie!
Dzisiejszą pracę zacznijmy od powtórzenia nazw zwierząt gospodarskich – FARM ANIMALS – z ruletką, dostępną po kliknięciu w link:
Waszym zadaniem będzie zakręcenie kołem, a następnie nazwanie zwierzęcia, które wskaże strzałka oraz naśladowanie jego odgłosów
(w załączniku dla chętnych także ruletka do wydruku).
Następnie zapraszamy do przypomnienia słownictwa dotyczącego codziennej rutyny z piosenką „This Is The Way - daily routines”
(wash our face, comb our hair, brush our teeth, get dressed, go to school)
oraz do wysłuchania utworów:
Wake Up! Daily Routines Song for Kids 
(wake up, wash my face, brush my teeth, comb my hair, eat breakfast, go to school)
Every Day! Daily Routine Song for Kids 
(I take a bath, I brush my teeth, I go to bed)
Zachęcamy także do odrobiny ruchu przy zabawie „Freeze”
Daily Routine Freeze Song with Matt
Następnie proponujemy pracę z kartami obrazkowymi. Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, zachęcamy do narysowania ich wspólnie z dzieckiem. Rodzic kilkakrotnie wypowiada słowa zapisane na karcie, a dziecko je powtarza.
Zacznijmy od zabawy „Point to” – rodzic rozkłada karty obrazkowe i mówi „Point to (eat breakfast…)”, zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego obrazka.
Następnie proponujemy zabawę „Clever parrot” - polega ona na tym, że opiekun pokazuje dziecku kartę z obrazkiem (np. eat breakfast) i go nazywa. Jeżeli wypowiedziana nazwa zgadza się z obrazkiem, dziecko ją powtarza. Jeżeli natomiast rodzic nazwie kartę błędnie, dziecko nie odpowiada.
Na koniec zachęcamy do pokolorowania obrazków, przedstawiających określone czynności oraz do ich podpisania.
Good luck! - Powodzenia

 Witamy i zapraszamy na gimnastykę.
Dziś potrzebne będą nam woreczki. Wiem, że ich nie macie ale zaraz temu zaradzimy. Na pewno macie skarpetki, proszę wsypać w skarpetki groch lub fasole i zawiązać. W ten sposób powstaną woreczki.

*zabawa bieżna „skrzydełka” -woreczki trzymamy w ręce i biegamy potrząsając woreczkami jak skrzydełkami

* woreczki kładziemy na głowę i chodzimy na palcach, na całych stopach i wysoko podnosząc kolana

*siadamy w nogami podkulonymi w siadzie skulonym, woreczki na głowie, ręce na kolanach, plecy wyprostowane i wykonujemy powolne skręty głowy w prawo i lewo

*pozostajemy w siadzie, woreczki w rękach i zakreślamy po podłodze  koło czyli ręce z woreczkami spotykają się z przodu i z tyłu(przed nami i za nami)

*siadamy skrzyżnie czyli zakładamy nogi na kokardki wznosimy woreczki przodem w górę robiąc wdech i opuszczamy po bokach robiąc wydech

* chodzimy na czworakach za woreczkami, przesuwamy, popychamy woreczki rękami i idziemy za nimi

*stoimy w małym rozkroku, kładziemy woreczek na stopę i podrzucamy do góry, próbujemy go złapać rękami- na przemiennie

*kładziemy się na plecach, woreczki trzymamy palcami stóp i jedziemy na rowerze

*skok przez woreczek, kładziemy woreczek na podłodze, drugi między kolana i przeskakujemy w przód, tył i na boki

*jeden woreczek kładziemy pod kolano i zginamy nogę tak aby stać na jednej, a drugi przekładamy z ręki do ręki pod kolanem uniesionej nogi

I na koniec dowolna zabawa z woreczkami.

 Dziękujemy za wspólną zabawę i do zobaczenia. Pa!

 

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  04.06.2020r

    ...

  •  04.06. 2020r

    Dziś zapraszam was do...

  •  04.06.2020r

      ...

  •  03.06.2020r

      ...

  •  03.06.2020r

    Witam i zapraszam Was do posł...

  •  02.06.2020

    Witajcie Kocha...

  •  Koncert on line- Dzień dziecka

    www.art-bonsai.pl ...

  •  05.06.2020

              &nbs...