Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

Witajcie ostatniego dnia czerwca, jest pełnia lata, a w związku z tym jest mnóstwo letnich owoców, które dziś wykorzystamy.

Będziemy tworzyć zbiory owoców.

Na talerz wkładamy 8 czereśni, a na drugi talerz 3 truskawki.

Pokazujemy gdzie jest więcej i o ile, tworząc pary czereśnia z truskawką.

Następnie przeliczamy ile czereśni zostało bez pary.

Takie zabawy powtarzamy dowolną ilość razy.

Na koniec myjemy owoce i z apetytem zjadamy. Smacznego.

 

38f9ce5a754458804f03524b75073913 0

38f9ce5a754458804f03524b75073913 1

j.angielski

Kochani, przed Wami czas wakacji, więc życzymy Wam dużo słonka, uśmiechu na buzi, wspaniałych przyjaciół i wielu niezapomnianych chwil.
Tymczasem przypomnijmy sobie piosenki z poprzedniego spotkania:
Następnie zachęcamy do przypomnienia słownictwa w zabawie polegającej na coraz szybszym powtarzaniu słów na ilustracjach. Rodzic, trzymając obrazki „w talii”, pokazuje dziecku wybraną kartę (np. forrest), a dziecko nazywa obrazek. Początkowo zaczynamy od bardzo wolnego tempa, rodzic koryguje ewentualne błędy. Z czasem podnosimy poziom trudności zadania i przyspieszmy tempo ukazywania kart.
Następnie zachęcamy do gry w ruletkę – dziecko kręci kołem i podaje nazwę obrazka w języku angielskim:  https://wordwall.net/pl/resource/2854751
Na koniec zachęcamy do pokolorowania i podpisania ilustracji przedstawiających miejsca, gdzie można spędzić wakacje.
See you soon!

Witamy i zapraszamy na gimnastykę.

Dziś do ćwiczeń przydadzą się kręgle, ale jeśli ich nie macie wystarczą puste butelki po wodzie.

Rowery-kręgle trzymamy w obu rękach jakbyśmy trzymali kierownice roweru. Biegamy swobodnie w różnych kierunkach.

Przekładanie kręgla-przekładamy kręgiel z ręki do ręki podczas biegu, później do góry i w dół.

Rysowanie kół- stoimy w rozkroku, wykonujemy skłon do przodu i zakreślamy koła wokół raz jednej, raz drugiej nogi.

Toczenie kręgla – ćwiczenia stóp. Toczymy kręgiel stopami do przodu i do tyłu, raz jedną i raz drugą nogą.

Gaszenie świecy- ćwiczenie oddechowe. Maszerujemy trzymając kręgiel jak świecę przed sobą, nabieramy powietrza i wypuszczamy jakbyśmy zdmuchiwali świecę.

Kołyska- siadamy w siadzie podpartym, nogi podkurczone, kręgiel włożony pod kolanami i wykonujemy kołyskę do przodu i do tyłu tak aby nie wypuścić kręgla. Następnie przekładamy kręgiel pomiędzy kolana i wykonujemy ruchy w prawo i lewo.

Leżenie przodem, kręgiel ustawiamy przed twarzą i próbujemy dmuchać tak aby go przewrócić

Stajemy w rozkroku i podnosimy nogę, przekładamy kręgiel pod uniesionym kolanem na zmianę raz prawa noga, raz lewa, później możecie spróbować postawić kręgiel na kolanie zgiętej nogi i podnosić nogę

Marsz z wybijaniem rytmu o kręgiel

Możecie również zrobić slalom między kręglami, oczywiście o ile macie więcej kręgli lub butelek.

 

EDUKACJA MUZYCZNAWITAMY W MUZYCZNY CZWARTEK. JAK PAMIĘTACIE, W TYM TYGODNIU  WSPOMINAMY, ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE.
PIOSENKA „HEJ, PRZEDSZKOLE” NA PEWNO PRZENIESIE WAS W PRZESZŁOŚĆ PRZEDSZKOLNĄ.

muz

https://www.youtube.com/watch?v=oZhs4Yc7oL0

1.Tu znalazłem przyjaciela

Tutaj świetnie się bawiłem

Tu piosenek i wierszyków

Się na pamięć nauczyłem.

Ref. Hej przedszkole, do widzenia

Pozostaną nam wspomnienia

Zaraz tu nie będzie nas

Na wspomnienia przyszedł czas

  1. 2. Tu tańczyłem na baliku

Tutaj jadłem mleczna zupę

Pokochałem moje panie

Polubiłem moją grupę

Jakie są Wasze wspomnienia związane z przedszkolem? Za czym i za kim najbardziej tęsknicie? Jakie zdarzenia zapamiętacie z naszego przedszkola? - możecie je narysować.

Rodzic  rozpoczyna zdania, a dziecko  je kończy. Np.: W przedszkolu lubiłem/ lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się…

A teraz zagadki:

Co to za zagadka,
zapytajcie Tadka.
Dom, ogród, topole,
to jest nasze … . ( przedszkole)

Duży, miły domek,
przebywa w nim Asia i Tomek.
I inne dzieci zabawą zajmują,
gdy ich rodzice, wtedy pracują. (przedszkole)

Życzymy udanej zabawy!

 

Edukacja plastyczna
Witamy Was, to już nasze ostatnie spotkanie plastyczne przed wakacjami. Zapraszamy do wykonani prac plastycznych, których tematem będą wakacje plany. Powodzenia!
 
Praca plastyczna pt.: „Okulary – wakacyjne plany”
Dziecko obrysuje dwa koła na kartce. W których rysuje swoje wakacyjne plany. Z kawałeczków czarnej słomki lub kolorowej wykleja kontury okularów. Szerokim pędzlem maczanym w farbie robimy stemple tworząc tło.
Materiały: kartka z bloku technicznego, klej, nożyczki, czarna słomka lub kolorowa, kredki, farba, pędzel.

okulary

Praca plastyczna pt.: „Wakacje”
Do wykonania tej pracy potrzebujemy kaszy, która służy nam za plaże. Morze możemy namalować farbami. Słońce tworzymy z kuleczek bibuły.
Materiały:  kasza, bibuła, farba, pędzel, kartka A4.
wakacje

Praca plastyczna pt.: „Żaglówki”

Rolki po papierze toaletowym dziecko maluje na wybrany przez siebie kolor. Odstawiamy je do wyschnięcia. Rozwijamy drugą Rolke papieru rysunkowego i przycinamy do interesującej nas długości. Na papier naklejamy pogniecioną krepinę w kolorze ciemno niebieskim. To będzie nasze morze. Następie przyklejmy pomalowane rolki. Do rolek przyklejamy patyczki do szaszłyka. Po odbytu stronach patyczków przyklejamy trójkąt wycięty z kolorowego bloku technicznego. Gotowe!

Materiały: rolki po papierze toaletowym, farby, pedle, długa rolka papieru rysunkowego, klej wikol, krepina w niebieskim kolorze, patyczki do szaszłyka, kolorowy blok techniczny, nożyczki.

żaglówki

 

Praca plastyczna pt.: „Góry”

Karton malujemy farbami ( górna cześć na niebiesko, dolna na zielono). Po wyschnięciu gnieciemy papier pakunkowy i tworzymy z niego góry. Przyklejamy je na karton i malujemy szarą i białą (na szczytach) farbą. Tniemy bibułę i robimy z niej choinki. Przyklejamy je na karton.

Materiały: biały karton, farby (niebieska, zielona, szara, biała), pędzle, bibuła zielona, papier pakunkowy, klej, nożyczki.

góry

Witamy na zajęciach z matematyki.

Dziś będziemy potrzebować do zabawy patyki, proszę przygotować tyle patyków ile mamy palców u rąk.

Zadanie 1

Dzieci same tworzą działania matematyczne dodając lub odejmując np. kładą 2 patyki po prawej stronie i 4 po lewej. Następnie zliczają patyki i podają wynik.

Podobnie bawimy się w odejmowanie.

Zadanie2

Układamy z patyków figury geometryczne np. kwadrat i przeliczamy ile patyków zużyliśmy na ułożenie kwadratu.

Zadanie 3

Przy ładnej pogodzie wybierzcie się do ogrodu lub parku, a tym patykiem narysujcie ładny obrazek.

 Połącz kropki-  karta pracy

22.06.20       EDUKACJA JĘZYKOWA

 

Wkrótce będziecie uczniami, pożegnacie przedszkole.

Na początek posłuchajcie opowiadania Agaty Widzowskiej „Pocieszajki dla maluchów”:

https://www.youtube.com/watch?v=0bPJPOrBIXY

Teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

 − Co przygotowali młodsi koledzy?

 − Co robiły Ada i Kasia?

 − Kogo pożegnała Ada?

− Co to były pocieszajki Ady?

− Gdzie je zostawiła?

W tym tygodniu jest czas wspomnień. Na pewno pamiętacie uroczystości, które przygotowywaliśmy w naszym przedszkolu. Przeżyliśmy mnóstwo miłych chwil.

Posłuchajcie  wiersza Agaty Widzowskiej „Pożegnanie przedszkola”

– Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki!

Żegnaj, przedszkole!

 Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

Starszak potrafi: budować wieże,

 rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

 układać puzzle, kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

 Zna pory roku, kierunki świata,

 wie, że na miotle nie da się latać,

 sam się ubiera, buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

Umie zadzwonić na pogotowie,

wie, że się nie da chodzić na głowie,

 zasady ruchu zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

 Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,

 wie, czym się różni słoń od sarenki,

 pieluch nie nosi ani śliniaka.

To są zalety dziecka starszaka.

– Kwiatek dla pani.

 Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno…

Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

 gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

 Teraz proponujemy powtórkę nazw miesięcy na podstawie wiersza. Podczas czytania rodzic wypowiada nazwy bezgłośnie, poruszając ustami a dziecko podaje nazwę głośno w odpowiedniej formie.   Podczas ponownego słuchania dziecko klaszcze, gdy usłyszą nazwę miesiąca.

 „Rok” (Krystyna Datkun-Czerniak  )

W styczniu Nowy Rok przychodzi,

 często mrozem grozi.

W lutym czyni tak samo.

W marcu bywa jak w garncu (…).

Kwiecień z majem w zieleni skąpane (…).

 Czerwiec obiecuje radości wiele,

bo – moi przyjaciele – lipiec i sierpień to wakacji czas (…).

Wrzesień i październik zmieniają kolory ziemi (…).

 W listopadzie smutek na drzewach się kładzie.

 A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok

żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)

Zachęcamy również do wykonania zadań na str. 72-78 (fioletowa nr 4).

 

J. angielski

Hello everybody! Let’s talk about summer! Witajcie! Porozmawiajmy o wakacjach!

Na początku powtórzmy słownictwo związane z tym, co lubimy robić w wakacje: Summer Song for Kids https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

Następnie zachęcamy do obejrzenia nagrania:

I Love Summertime https://youtu.be/Xg5i9rxxuJM

Proponujemy pracę z kartami obrazkowymi. Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, zachęcamy do narysowania ich wspólnie z dzieckiem. Rodzic kilkakrotnie wypowiada słowa zapisane na karcie, a dziecko je powtarza.

  • „What’s this?” – „Co to jest?” – rodzic zadaje pytanie, a dziecko stara się na nie odpowiedzieć.
  • „Point to” – rodzic rozkłada karty obrazkowe i mówi „Point to (the beach…)”,zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego obrazka.

Na koniec proponujemy zabawę z zapamiętywaniem szeregów trzyelementowych. Rodzic układa w szeregu trzy wybrane karty i wspólnie z dzieckiem powtarza nazwy obrazków. Następnie prosi dziecko o zamknięcie oczu i chowa karty. Dziecko otwiera oczy i stara się wypowiedzieć zapamiętane słowa w prawidłowej kolejności. Zadanie można stopniowo utrudniać, zwiększając ilość kart.

Good luck! 

pdf/Summer - karty

Gimnastyka to zabawa,  sport dla zdrowia ważna sprawa.
Proszę przygotować chustkę lub szalik, który będzie zastępował szarfę.
  • ·

Marsz po pokoju, ręce ułożone na biodrach, kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce z tyłu. Należy wysoko podnosić kolana, wciągnąć brzuch i wyprostować plecy.

  • ·

Swobodny bieg, na hasło wichura- podbiegamy do ściany i przylegamy do niej plecami. Zabawę powtarzamy.

  • ·

Marsz po pokoju, na głowie położona chustka lub szalik. Odliczamy 6 kroków , wspinamy się na palce, unosimy ramiona w górę i robimy wdech nosem, opuszczamy ramiona i robimy wydech ustami.

  • ·

Leżenie na brzuchu, ręce wyprostowane do przodu a w nich chustka. Na sygnał podnosimy głowę i ręce z chustką nad podłoga i wytrzymujemy chwilę, opuszczamy głowę i ręce.

  • ·

Siad prosty, podparty z tyłu, chustka rozłożona przed nami i jedną stopą zwijamy chustkę a potem ją rozwijamy. Zmiana nóg.

  • ·

Pozycja stojąca, chustkę trzymamy z tyłu (jedna ręka na dole, druga u góry) i naśladujemy wycieranie pleców. Zmiana rąk.

  • ·

Ćwiczenie w parach -siadamy naprzeciw siebie opierając stopy o stopy partnera, trzymanie chustki i przeciąganie, pochylanie i odchylanie naprzemiennie.

  • ·

Swobodne bieganie po pokoju, na hasło piłka skaczemy jak piłki.

  • ·

Siad klęczny, trzymamy za końce chustkę, opieramy dłonie o podłogę blisko kolan, odsunięcie chustki jak najdalej od siebie. Powolne przesuwanie szarfy do siebie i od siebie. Zwrócenie uwagi aby pośladki pozostały  oparte na piętach.

Dziękujemy za ćwiczenia.

        EDUKACJA  MUZYCZNA
WITAJCIE KOCHANI, DZIŚ MUZYCZNY CZWARTEK
I  DALSZY CIĄG TEMATU O WAKACYJNYCH PODRÓŻACH. POSŁUCHAJCIE PIOSENKI O RODZINNEJ WYCIECZCE.

https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

        RODZINNA WYCIECZKA

  1. Wyjeżdżamy na wycieczkę

naszym samochodem,

kiedy siadam w foteliku

zaczynam przygodę.

 

Ref. Rodzinna wycieczka

na czterech kółeczkach!

Zapinamy pasy,

jedziemy na wczasy!

 

  1. Droga wije się przez pola,

lasy i miasteczka,

z mostu widać jak turyści

płyną na łódeczkach.

 

Ref. Rodzinna wycieczka….

 

  1. Na poboczu stoją znaki

jazdę ułatwiają,

dzięki nim  podróżujący

cel swój osiągają.

− Gdzie możemy spędzić wakacje?

− Dlaczego najprzyjemniejsze są wyjazdy latem ?

Teraz proponujemy masażyk, który możecie wykonać z rodzicami lub z rodzeństwem:

Malujemy lato  - dziecko zajmuje miejsce przed rodzicem lub rodzeństwem. Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, osoba siedząca z tyłu palcami i dłońmi obrazuje wiersz na plecach. Świeci słońce, wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców, pada deszcz: dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach, kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach, A my z latem wyruszamy energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej, zwiedzić świat, zwiedzić świat. poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach, Policzymy drzewa w lesie dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie, i kwiaty na łące, rysują kontury kwiatów, powitamy tańcem księżyc masują plecy rozwartymi dłońmi, i kochane słońce. wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią, Pobiegniemy wąską dróżką, stukają, na przemian, opuszkami palców, górskimi szlakami, rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi, do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysują fale, wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypią.

Zabawa pantomimiczna – Odgadnij, co będę robił podczas wakacji.

Dziecko naśladuje czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzic odgaduje, o jaką czynność chodzi.

ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY !

 

Witamy Dzieci i Rodziców na zabawach matematycznych.
 Zaczął się okres wakacji więc dziś zapraszamy na wędrówkę matematyczną w góry.
Przyjrzymy się pracy bacy i juhasa, proszę przygotować karteczki z cyframi oraz znakami matematycznymi, a także liczmany czyli guziki, klamerki cokolwiek co pomoże nam w liczeniu.

Zadanie 1

Na łące, na łące juhas 6 owiec pasie. Jedna się zgubiła ile masz owiec juhasie?

6 – 1 = 5

Układamy liczmany i potem zapis matematyczny. Podobnie postępujemy z dalszymi zadaniami.

Zadanie 2

Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody, ale 4 starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi Ile owiec w zagrodzie śpi?

Zadanie 3

Na hali, na hali raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły. Powiedz teraz mi ile owiec w zagrodzie śpi?

Zadanie 4

Na łące pod górą juhas owce pasie:4 czarne owce i 5 białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

Na zakończenie zapraszamy do zabawy w owce czyli pobiegamy na czworakach
 i wydamy dźwięki naśladując owce i barany (me-me, be-be)

 

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  Informacje dla Rodziców nowo-przyjętych dzieci na rok 2020/2021

    ...

  •  Lista dzieci przyjętych do przedszkola

    ...

  •  Zamknięcie Przedszkola!!!

    Zamknięcie ...

  •  30.06.2020

    ZAPRASZAMY DZISIAJ WSZYSTKIE...

  •  30.06.2020

    Dzień dobry dzieci....

  •  29.06.2020

      ...

  •  29.06.2020

    Drodzy Rodzi...

  •  29.06.2020 + j.ang

    ...