Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

„Z okazji Dnia Dziecka - wiatraczki dla naszej zgranej paczki”
Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Zapraszamy do wspólnej zabawy, chociaż Dzień Dziecka już za nami, ale świętować możemy dłużej, bo każdy z nas, nawet z osób dorosłych, ma w sobie coś z dziecka.

dz

Zagadka do odgadnięcia:

Co to za święto
Na pewno wiecie.
Obchodzą je dzieci
na całym świecie.
W tym dniu prezenty
piękne dostają,
a dorośli chętnie,
ich życzenia spełniają.  

(Dzień Dziecka)

Zabawa orientacyjno-porządkowa pt. „Dziecko do domu - dziecko na spacer!”:

Rodzic rozkłada na dywanie kółka od sersa- jeżeli takie ma, w domu, lub koła wycięte z papieru lub z gazety- to będą domy.

 Na hasło: „Dziecko na spacer!”- dziecko biega swobodnie, omijając domy; na zawołanie rodzica: „Dziecko do domu!”- dziecko jak najszybciej i jak najciszej zajmuje domek, przybierając w domu, określoną pozycję, np.: siada skrzyżnie, stoi na jednej nodze, klaszcze nad głową, podskakuje obunóż, itp., itd. Rodzeństwo może włączyć się do zabawy i wcielić się w rolę dziecka; może to uczynić także Rodzic. Można stopniowo ograniczać liczbę kół - domów.

Posłuchajcie wiersza pt. „Dzieci świata”   (autor: Wincenty Faber)

 

W Afryce, w szkole na lekcji,

Śmiała się uczniów gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

Też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie,

Gorące pustynie i palmy.

 

Afryki ani Grenlandii,

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

 

I dzieciom z całego świata,

Chcemy ręce uścisnąć mocno,

I wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

Jak z nas samych, wyrosną.

 

Rozmowa z dzieckiem, na temat wiersza:

Pytania do dziecka:

- Z czego śmiały się dzieci w Afryce?

- W co nie mogli uwierzyć Eskimosi?

- Jakie potrzeby mają dzieci, w innych krajach?

Powiedzmy dziecku, że niezależnie od miejsca zamieszkania, dzieci chcą żyć w pokoju, (bez wojny), chcą być szczęśliwe, mieć kochających rodziców, cieszyć się, bawić i mieć przyjaciół, …

Niech wszystkie dzieci, na całym świecie, żyją w miłości, szczęściu i w pokoju!

 

dz2

Wszystkie dzieci lubią bawić się wiatraczkami, więc z okazji ich święta, proponujemy wykonanie dziecięcych wiatraczków.
-  Udanej zabawy -

Instrukcja wykonania, czyli zapraszamy do działania!   

Drogie Dzieci! Drodzy Rodzice!
Moi mili witamy Was! Na zabawę nadszedł czas!

Rozpoczynamy  ćwiczeniami  ruchowymi – dziecko porusza się zgodnie z tekstem

Zrób do przodu cztery kroki,

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

Przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by misiowi otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

Na klaskanie też masz chęć!

Dzisiaj bawimy się w mierzenie

Zabawa nr 1 – mierzenie co jest wysokie a co niskie

Rodzic zwraca się do dziecka: Stań obok mnie. Popatrz na mnie. Jestem wyższy od ciebie. Zaraz dowiemy się, o ile? Stań przy drzwiach, dosuń pięty, wyprostuj się, a ja zaraz zaznaczę twój wzrost (np. za pomocą taśmy). Odsuń się i popatrz. Jesteś tego wzrostu(pokazuje odległość od podłogi do zaznaczonej  kreski). Teraz ja stanę przy drzwiach i zaznaczę swój wzrost.  Wspólnie oglądają wyniki pomiaru i ustalają: kto jest wyższy, kto niższy. Pokazują, o ile dorosły jest wyższy, o ile dziecko jest niższe.

Zadanie dla dziecka:  rozejrzyj się dookoła i stań koło tego, co jest od ciebie wyższe, co jest niższe.

Zabawa nr 2 – mierzenie „ krokami” i „stopa do stopy” długości dywanu (pokoju, kuchni, korytarza itp.)

Zmierz długość dywanu  krokami, głośno licząc. Potem to samo robi rodzic. Dlaczego dziecko zrobiło więcej kroków ? ( osoba wyższa stawia dłuższe kroki od osoby niskiej)

Zmierz  długość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licz. To samo zadanie robi osoba dorosła. Porównanie wyników (osoba dorosła ma dłuższe stopy od dziecka )

Zabawa nr 3 – mierzenie stołu ( szafy, kanapy, parapetu itp.) za pomocą łokcia

Rodzic pokazuje dziecku sposób mierzenia łokciem (przysuwa łokieć do krawędzi stołu, wyrównuje, odmierza do końca palców, zaznacza i w to miejsce ponownie przykłada łokieć). Następnie dziecko mierzy  łokciem  różne przedmioty, określając ile długości łokcia ma dany przedmiot.

Zabawa nr 4 – mierzenie dowolnych przedmiotów za pomocą sznurka ( wełny, wstążki) i porównywanie ich długości.

 

a7b139a2af46ab4bf6ecc3b2af940531 0

a7b139a2af46ab4bf6ecc3b2af940531 1

a7b139a2af46ab4bf6ecc3b2af940531 2

pdfCiekawostki - Dzieci świata

J. angielski

JĘZYK ANGIELSKI

“Who would you like to be when you grow up?” – Zawody

Witajcie po weekendzie! Dzisiejsze spotkanie zacznijmy od wysłuchania piosenek:

Who Do You See? https://www.youtube.com/watch?v=2nesqKP9-5c

When I Grow Up https://www.youtube.com/watch?v=zlkFiGS0Yrg – zachęcamy do naśladowania ruchów układu tanecznego J

Jobs Song for Kids https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU&t=25s

Następnie proponujemy pracę z kartami obrazkowymi. Rodzic kilkakrotnie wypowiada słowa zapisane na karcie, a dziecko je powtarza. Następnie rodzic zadaje dziecku pytanie „Who’s this?” – „Kto to jest?”,  a dziecko stara się odpowiedzieć.

  • „Who do you see?” – rodzic wskazuje wybraną ilustrację i zadaje pytanie dot. zawodów z kart obrazkowych, np. „Is he a doctor?”, a dziecko udziela odpowiedzi przeczącej lub twierdzącej, zgodnie z tym, co widzi na wskazanym obrazku.
  • “Who would you like to be when you grow up?” - rodzic tłumaczy dziecku znaczenie pytania, następnie pyta dziecko, kim chciałoby być w przyszłości (warto zapytać o każdą z omawianych profesji), np. “Tell me, would you like to be a teacher?”
  • Pictionary – zabawa w kalambury, rodzic stara się pokazać wybrany zawód, dziecko próbuje go odgadnąć, następnie następuje zamiana ról.

Na koniec proponujemy uzupełnienie karty pracy – kolorowanie i pisanie po śladzie oraz naukę piosenki Jobs Song for Kids.

Tekst piosenki

What do you do? I'm a teacher. Everybody say your ABCs. A-B-C-D-E!

What do you do? I'm a doctor. Everybody listen to your heartbeat!

What do you do? I'm a dentist. Everybody brush, brush, brush your teeth!

What do you do? I'm a carpenter. Everybody bang your hammer!

What do you do? I'm a pilot. Everybody fly a big, big plane!

Dzień Dobry !
Zapraszamy na zabawy z muzyką
Na początek zabawa w odtwarzanie struktur rytmicznych według wzoru „Rytm z serduszek” . Najpierw rytm wyklaskuje rodzic, następnie dzieci samodzielnie.

Edukacja muzyczna 28.05

  • Następnie zapraszamy do zabawy rytmicznej „Mama i tata”

Rodzic puszcza nagranie, np. https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE  dziecko chodzi po dywanie. Na przerwę w muzyce rytmicznie klaszcze w ręce i powtarza tekst rymowanki:

Rodzice zawsze mają dla nas czzas

Bo mama i tata kochają nas.

  • Teraz zapraszamy do zabawy „Poczuj swoje serce”

Dziecko stoi spokojnie i kładzie dłoń na lewej stronie klatki piersiowej, tak aby poczuły uderzenia swojego serca. Następnie biegną w miejscu przez ok. 10 sekund. Potem skaczą w miejscu jak piłka, w górę, w dół też przez około 10 sekund. W dalszej części zabawy mają pokazać jak płyną przed siebie, stojąc w miejsca (rozkładają ramiona i poruszają nimi jak podczas pływania) też 10 sekund. Na koniec zatrzymują się i znów kładą rękę na sercu. Rodzic pyta: A jak teraz bije Twoje serce?

  • W dalszej kolejności zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak nasi rodzice”

Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Na hasło „Jak mama” naśladuje czynności wykonywane przez mamę. Na hasło „Jak tata” naśladuje czynności wykonywane przez tatę.

  • Na koniec zabawa rytmiczna z wykorzystaniem domowych instrumentów perkusyjnych

„Moja mama, mój tata”

Dziecko wystukuje rytm swojej wypowiedzi na wybranym przez siebie instrumencie, np..

Moja mama Ania jest kochana, Mój tata Tomek dużo majsterkuje.

Życzymy dobrej zabawy i miłego dnia
Pozdrawiamy serdecznie!

 

PRZYGOTOWUJEMY UPOMINKI
DLA MAMY I TATY
„Najważniejsza jest Rodzina!”

1

Scenariusz zajęć poniżej:

 pdfMama i Tata.

Witamy Was we wtorek 26 maja.

 Przypominamy Wam, że dzisiaj Wasze mamy mają  święto i dlatego zaśpiewajcie Im „Sto lat”, złóżcie  życzenia i mocno wyściskajcie.

Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, w doskonałej formie i chętni do działania.

Dzisiaj kilka zabaw z figurami geometrycznymi.

Rodzic rysuje w powietrzu koło (  kwadrat, trójkąt , prostokąt)  i zadaje dziecku pytanie

- jak nazywa się narysowana figura? Następnie prosi o rozejrzenie się po mieszkaniu i poszukanie przedmiotów w kształcie koła (kwadratu, trójkąta, prostokąta)

Posłuchajcie teraz piosenki  i zatańczcie z figurami

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

- jakie figury geometryczne występowały w piosence?

Kolejna zabawa polega na ułożeniu ze sznurka (tasiemki, sznurowadła, nitki, skakanki itp.)znanych figur.

Następne zadanie polega na policzeniu figur i odszukaniu takich samych budowli ( załącznik „Figury”)

Możecie również pokolorować obrazek  „Dom”  (załącznik „Dom”) lub zrobić pracę plastyczną z wyciętych przez siebie figur.

Dzieciom z grupy „Wiewiórki” i „Motylki ”proponujemy ćwiczenia na stronie 10 w Kartach Pracy cz. 4 

Karta pracy- Dom

Drogie Dzieci, witajcie po weekendzie!
Na pewno bardzo kochacie wasze Mamy i chcecie, by na ich twarzach codziennie gościł uśmiech.  Przypominamy, że jutro obchodzimy bardzo ważne święto - Dzień Mamy. Pamiętajcie, by jutro złożyć mamom piękne życzenia!

 A teraz posłuchajcie dwóch wierszy i zaproście rodziców do wspólnej zabawy J

„Moja rodzina” Bożena Forma

Moja rodzina
to ja, mama, tata.
Mam też siostrę Alę
i młodszego brata.


Siostra jest wysoka,
czarne włosy ma,
a braciszek mały
skończył latka dwa.

Wspólne zabawy,
wspólne spacery.
Zimą na narty
latem rowery.


Czas wolny zawsze
razem spędzamy,
bardzo się mocno
wszyscy kochamy.

Zastanówcie się chwilę i postarajcie się odpowiedzieć na pytania: Jakie osoby wystąpiły w wierszu? Jakich jeszcze znacie członków rodziny? W jaki sposób rodzina z wiersza spędzała razem czas? Jak wy lubicie spędzać czas z waszą rodziną?


Teraz podzielcie na sylaby nazwy członków najbliższej rodziny (wyklaskując, tupiąc, podskakując): mama, tata, siostra, brat.

 „Najczerwieńszy kubek” Natalia Usenko

Damy dzisiaj naszej mamie najczerwieńszy kubek świata,

żeby rano, kiedy wstanie, smakowała jej herbata.

Żeby, kiedy będzie smutna, uśmiechnęła się do niego.

Nawet jeśli ma zmartwienie albo stało się coś złego…

Kubek będzie okrąglutki i wesoły, i pękaty.

A na kubku będzie kocur. Albo drzewko. Albo kwiaty!

Przytulimy mamę mocno, aż ją prawie udusimy!

 I nikomu nie oddamy! I herbatę jej zrobimy!

Czy pamiętacie: Jaki prezent dzieci wybrały dla mamy? Dlaczego właśnie taki? Jak wyglądał kubek?

Jaki prezent wy podarowalibyście waszym mamom?

A teraz zaproście rodziców do zabawy:

  • ,,Taniec na gazetach” Rodzice stają na gazecie razem z dzieckiem i tańczą do muzyki. Po kilku chwilach prosimy o złożenie gazety na pół i powtórzenie zabawy. Postarajcie się nie wypaść poza gazetę!
  • „Lustro” – Rodzic staje naprzeciwko dziecka i wykonuje dowolne ruchy, które dziecko naśladuje. Po chwili następuje zamiana.
  • „Rzeźbiarz” - Rodzic jest plasteliną, z której dziecko modeluje rzeźbę. Mogą być ona stojąca, siedząca lub leżąca. Rodzic poddają się działaniu dziecka. Na zakończenie pracy dziecko nadaje tytuł swojej rzeźbie.
  • „Kocham cię, a ty mnie” – wspólne powtarzanie rymowanki z

Na koniec możecie powtórzyć z rodzicami rymowankę – przytulankę J

„Kocham cię, a ty mnie,

Jak rodzinnie mija dzień.

Jak przytulę się,

gdy buziaka dam jak chcesz,

Czy mi powiesz KOCHAM CIĘ?”

Proponujemy także wykonanie zadań z karty pracy nr 9, Tropiciele cz. 4.

Zachęcamy również do zrobienia  pięknej laurki dla mamy, spójrzcie na przykłady:

https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=laurka+widelcem&sa=X&ved=2ahUKEwi_oqi2xMfpAhVD-yoKHVBpCGUQsAR6BAgJEAE&biw=1280&bih=577#imgrc=CAtQ6JdzwpIMAM – laurka malowana widelcem

https://i.pinimg.com/originals/bf/3d/66/bf3d66c77902eb0a782cd2e7ae1b149b.jpg – laurka rodzina w oknach

https://2.bp.blogspot.com/-jdaMi4zeZZM/WR1K3dia4DI/AAAAAAAAQZk/ZBURMOHXymMDqRUmRz5b9bOcPYzcVBGuwCLcB/s1600/handprint-flower-kids-craft-mothers-day.png - kwiatki z dłoni

https://4.bp.blogspot.com/-eI5e51xsnhE/WR1SmIDvwbI/AAAAAAAAQaU/MD3HPxDffP8HG8FA73_2KAJ4gUTTEyS1gCLcB/s1600/124.jpg - kwiatki koła

 

JĘZYK ANGIELSKI

Kochani, dzisiejszą pracę zacznijmy od powtórzenia nazw zwierząt gospodarskich – FARM ANIMALS – z ruletką, dostępną po kliknięciu w link: https://wordwall.net/pl/resource/2491289/farm-animals-revision.

Waszym zadaniem będzie zakręcenie kołem, a następnie nazwanie zwierzęcia, które wskaże strzałka oraz naśladowanie jego odgłosów

(w załączniku dla chętnych także ruletka do wydruku).

Następnie zapraszamy do przypomnienia słownictwa dotyczącego codziennej rutyny z piosenką „This Is The Way - daily routines” https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ (wash our face, comb our hair, brush our teeth, get dressed, go to school)

oraz do wysłuchania utworów:

Wake Up! Daily Routines Song for Kids  https://www.youtube.com/watch?v=eUXkj6j6Ezw  (wake up, wash my face, brush my teeth, comb my hair, eat breakfast, go to school)

Every Day! Daily Routine Song for Kids  https://www.youtube.com/watch?v=1n9rsD5L5NU (I take a bath, I brush my teeth, I go to bed)

Zachęcamy także do odrobiny ruchu przy zabawie „Freeze”

https://www.youtube.com/watch?v=I0lPqkGf134  Daily Routine Freeze Song with Matt

Następnie proponujemy pracę z kartami obrazkowymi. Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, zachęcamy do narysowania ich wspólnie z dzieckiem. Rodzic kilkakrotnie wypowiada słowa zapisane na karcie, a dziecko je powtarza.

Zacznijmy od zabawy „Point to” – rodzic rozkłada karty obrazkowe i mówi „Point to (eat breakfast…)”, zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego obrazka.

Następnie proponujemy zabawę „Clever parrot” - polega ona na tym, że opiekun pokazuje dziecku kartę z obrazkiem (np. eat breakfast) i go nazywa. Jeżeli wypowiedziana nazwa zgadza się z obrazkiem, dziecko ją powtarza. Jeżeli natomiast rodzic nazwie kartę błędnie, dziecko nie odpowiada.

Na koniec zachęcamy do pokolorowania obrazków, przedstawiających określone czynności oraz do ich podpisania.

Good luck! – Powodzenia 

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  04.06.2020r

    ...

  •  04.06. 2020r

    Dziś zapraszam was do...

  •  04.06.2020r

      ...

  •  03.06.2020r

      ...

  •  03.06.2020r

    Witam i zapraszam Was do posł...

  •  02.06.2020

    Witajcie Kocha...

  •  Koncert on line- Dzień dziecka

    www.art-bonsai.pl ...

  •  05.06.2020

              &nbs...