Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

ZAPRASZAMY DZISIAJ WSZYSTKIE
PRZEDSZKOLAKI
DO ZABAWY Z PIŁKĄ !!!
Ćwiczenia kształtujące świadomość w schemacie własnego ciała oraz kształtujące lateralizację.

pdfZabawy z piłką

0d7d2ddcb074d7335a840f64641fd1e4 0

0d7d2ddcb074d7335a840f64641fd1e4 1

Barwy podstawowe i pochodne

j.angielski

Kochani, przed Wami czas wakacji, więc życzymy Wam dużo słonka, uśmiechu na buzi, wspaniałych przyjaciół i wielu niezapomnianych chwil.

Tymczasem przypomnijmy sobie piosenki z poprzedniego spotkania:

Summer Song for Kids https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

I Love Summertime https://youtu.be/Xg5i9rxxuJM

Następnie zachęcamy do przypomnienia słownictwa w zabawie polegającej na coraz szybszym powtarzaniu słów na ilustracjach. Rodzic, trzymając obrazki „w talii”, pokazuje dziecku wybraną kartę (np. forrest), a dziecko nazywa obrazek. Początkowo zaczynamy od bardzo wolnego tempa, rodzic koryguje ewentualne błędy. Z czasem podnosimy poziom trudności zadania i przyspieszmy tempo ukazywania kart.

Następnie zachęcamy do gry w ruletkę – dziecko kręci kołem i podaje nazwę obrazka w języku angielskim:  https://wordwall.net/pl/resource/2854751

Na koniec zachęcamy do pokolorowania i podpisania ilustracji przedstawiających miejsca, gdzie można spędzić wakacje.

See you soon!

pptxColour_and_trace

 

Dzień Dobry !
Witamy w czwartek ;)

 

  • Zaczynamy od zabawy „W góry lub nad morze”

Dziecko swobodnie maszeruje po dywanie, na hasło „w góry!” – dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę, wysoko unosi kolana i wyciąga ręce w górę. Na hasło „nad morze” – dziecko naśladuje ruchy pływaka.

  • Zabawa z elementem rzutu. Rodzic podaje sobie z dzieckiem/ rzucają lekką piłkę. Dziecko słysząc wszystkie kolory oprócz żółtego musi złapać piłkę. Powtórzyć dwa razy.
  • Zapraszamy do aktywnego słuchania piosenki „Kolorowe lato” -

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0

  1. 1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
    Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
    Będziemy po łące biegać na bosaka.
    Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.

    Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
    Że będziemy się bawili całe lato.

    2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
    Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
    Będziemy motyle gonili po łąkach.
    Policzymy, ile kropek ma biedronka.

    Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
    Że będziemy się bawili całe lato.

Podczas słuchania piosenki dziecko porusza rękami, głową, tułowiem w dowolny sposób.

  • Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania: O czym jest mowa w piosence, o jakiej porze roku mówi piosenka, jakie zwierzęta są wymienione w piosence, co według słów piosenki dzieci będą robiły latem? Co Ty lubisz robić latem?
  • Zabawa ruchowa do melodii piosenki – Dziecko do melodii porusza się naśladując motyle, żabki i biedronki, klaszczą zgodnie z poleceniem rodzica
  • Zapraszamy do nauki słów pierwszej zwrotki i refrenu piosenki. Rodzic mówi tekst pierwszej zwrotki, dziecko powtarza bardzo cicho, następnie średnio głośno i głośno, dopowiada ostatnie słowo frazy, mówi całość z jednoczesnym klaskaniem.
  • Na koniec zabawa rytmiczna „ Echo rytmiczne”

Rodzic podaje rytm fragmentu piosenki, klaszcząc, uderzając dłońmi o podłogę, tupiąc. Dziecko stara się powtórzyć rytm w ten sam sposób.

                                                                 Miłej zabawy

                                                     Pozdrawiamy serdecznie!

 

Edukacja plastyczno - przyrodnicza
„Kolory lata w tęczy, na niebie”
tecza
Witamy Rodziców i Dzieci!
Zapraszamy do zabawy logopedycznej (ćwiczenie usprawniające narządy mowy - usprawnianie warg)
pt. „Uśmiech Słońca” według  pomysłu Ewy Małgorzaty Skorek

pdfTęcza.

Witamy Was  we wtorek 23 czerwca.
Dzisiaj jest Dzień Ojca, dlatego złóżcie tatusiom życzenia , mocno wyściskajcie i zaśpiewajcie „Sto lat”

„Tato, tato, coś ci dam,

jedno serce, które mam,

a w tym sercu róży kwiat,

tato, tato żyj  sto lat.”

Dzisiaj pobawimy się kolorami.

- Zabawa “Kolory” (rodzic pokazuje dowolną liczbę  palców np. 3  i prosi dziecko o podanie tylu przykładów czegoś w danym kolorze- żółty, zielony, pomarańczowy, niebieski, fioletowy, brązowy, czerwony, czarny, biały)

- Zabawa „Orientacja na kartce” (potrzebna kartka białego papieru)

Rodzic wydaje dziecku polecenia : „Połóż dłonie na górnych rogach kartki. A teraz połóż dłonie na dolnych rogach kartki. Następnie dotknij dłońmi prawe rogi kartki, a teraz lewe. Klepnij dłonią lewy dolny róg. Klepnij dłonią prawy górny róg. Teraz zrób to samo z lewym górnym rogiem. A teraz z prawym dolnym”.

Dalszy przebieg zabawy z użyciem kredek.

Narysuj w prawym górnym rogu żółtą kropkę, a w lewym górnym rogu niebieską kropkę. Teraz narysuj czerwoną kropkę w prawym dolnym rogu , a zieloną w lewym dolnym rogu. Na środku kartki narysuj brązową kropkę. Następnie połącz linią niebieską kropkę z żółtą kropką. Zieloną kropkę połącz linią z czerwoną kropką. Narysuj linię przez środek kartki od kropki zielonej do żółtej.  Teraz linię od kropki niebieskiej do czerwonej.

Ostatnie zadanie polega na dorysowaniu dowolnych elementów tak,  aby powstał obrazek  dla taty.

Proponujemy także zabawy z  kodowaniem ( załącznik „Kodowanie rodzina")

pdfKodowanie Rodzina

Dzień Dobry Dzieci, witajcie po weekendzie! Dzisiejsze spotkanie zaczniemy od zagadki.
Wysłuchajcie jej i zastanówcie się, czego może ona dotyczyć.

Siedmiobarwna wstęga
Pod niebem wisząca
Utkana z deszczyku
I promieni słońca.


Tak, macie rację, chodzi o TĘCZĘ!

Teraz posłuchajcie wyjaśnienia, czym jest tęcza oraz wiersza o tym niezwykłym zjawisku.

Tęcza, to zjawisko w postaci wielobarwnego łuku, widocznego kiedy światło słoneczne przenika przez kropelki deszczu. Dzieje się tak, ponieważ woda rozprasza światło białe na części składowe.

 

„Tęcza” Włodzimierz Słobodnik

Czy to łuk promienny jarzy się pod laskiem?
Czy świetlista brama lśni czerwonym blaskiem?
Czy to wstążka jasna w powietrzu wisząca,

siedmioma barwami na dzieci patrząca?
Nie, to w kroplach deszczu cała wykąpana,
Tam, nad laskiem wzeszła tęcza malowana.
Deszczyku, deszczyku jesteś jak czarodziej
Bo, po tobie  tęcza siedmiobarwna wschodzi.
Ile dni w tygodniu, tyle barw lśni w tęczy.
Będzie dobry tydzień tęcza za to ręczy.

Teraz zastanówcie się chwilę i spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Kiedy powstaje tęcza? Ile kolorów występuje w tęczy? W jakiej porze roku możemy najczęściej zaobserwować tęczę na niebie? Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?

Tęcza

Następnie spróbujcie odgadnąć zagadki dotyczące tęczy - hasła wskażą wam kolejność występowania poszczególnych kolorów. Później podzielcie nazwy kolorów na sylaby i spróbujcie powiedzieć, jaką głoskę słyszycie na początku, a jaką na końcu każdego wyrazu. Na koniec zachęcamy do zabawy w skojarzenia oraz do stworzenia swojej tęczy - możecie ją namalować, narysować, wykonać z kolorowego papieru, bibuły, czy też plasteliny.


Tego koloru szukacie w makach
Lub w muchomorze
Co rośnie w krzakach.
(czerwony)

Marchewka zawsze ten kolor kryje
Lecz też takie bywają dynie
(pomarańczowy)

Słonecznik nazwę zawdzięcza słońcu
Powiedzcie, jaki kolor je łączy?
(żółty)

Liście są takie i trawa też
Jaki to kolor?
Już teraz wiesz
(zielony)


Gdy spojrzysz w górę na niebo
Lub chabry zobaczysz już w życie
Już będziesz wiedział na pewno
O jakim kolorze myślę
(niebieski)

Jedliście garściami leśne jagody.
Teraz macie zęby koloru ciemnej wody. (granatowy)

Jakim kolorem – pytam wszystkich
Namaluję fiołki lub śliwki?
(fioletowy)



Zabawa w skojarzenia – rodzic wymienia nazwę wybranego koloru z tęczy, a dziecko podaje skojarzenie, np.

Zielony jak… żaba, itd. Po pełnej rundzie następuje zamiana.

 

j. angielski

Hello everybody! Let’s talk about summer! Witajcie! Porozmawiajmy o wakacjach!

Na początku powtórzmy słownictwo związane z tym, co lubimy robić w wakacje: Summer Song for Kids https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

Następnie zachęcamy do obejrzenia nagrania:

I Love Summertime https://youtu.be/Xg5i9rxxuJM

Proponujemy pracę z kartami obrazkowymi. Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, zachęcamy do narysowania ich wspólnie z dzieckiem. Rodzic kilkakrotnie wypowiada słowa zapisane na karcie, a dziecko je powtarza.

  • „What’s this?” – „Co to jest?” – rodzic zadaje pytanie, a dziecko stara się na nie odpowiedzieć.
  • „Point to” – rodzic rozkłada karty obrazkowe i mówi „Point to (the beach…)”,zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego obrazka.

Na koniec proponujemy zabawę z zapamiętywaniem szeregów trzyelementowych. Rodzic układa w szeregu trzy wybrane karty i wspólnie z dzieckiem powtarza nazwy obrazków. Następnie prosi dziecko o zamknięcie oczu i chowa karty. Dziecko otwiera oczy i stara się wypowiedzieć zapamiętane słowa w prawidłowej kolejności. Zadanie można stopniowo utrudniać, zwiększając ilość kart.

Good luck! 

Summer - karty 

 

Dzień Dobry !
Witamy w czwartek ;)

 

  • Zaczynamy od zabawy „Na dywanie zostaje…”

Dziecko tańczy w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie rodzic mówi „na dywanie zostaje np. tylko brzuch, tylko plecy, tylko prawa ręka i prawa noga itp. Proszę powtórzyć kilka razy.

  • Zapraszamy do wysłuchania utworu „Domowa piosenka”

https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk

  1. Kiedy wracam ze szkoły

i otworzyć chcę drzwi,

już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,

a w pudełku pod stołem

chomik chowa się w kąt.
[ref.] Każdy ma jakiegoś bzika

każdy jakieś hobby ma,

a ja w domu mam chomika,

kota, rybki oraz psa. x2
2. Kiedy smutno mi czasem

przyjdzie do mnie pan pies,

poda łapę, zapyta,

nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem,

 chomik także da znać,

 i od razu weselej,

 już zaczynam się śmiać.
[ref.] Każdy ma jakiegoś bzika

każdy jakieś hobby ma,

a ja w domu mam chomika,

kota, rybki oraz psa. x2

Zapraszamy do aktywnego słuchania piosenki, podczas zwrotki dzieci naśladują pieski (przysiad, ręce zgięte w łokciach, przyciągnięte do tułowia) rytmicznie podskakując na zgiętych nogach. Podczas refrenu dzieci klękają z pośladkami na stopach i wybijają rytm ćwierćnutowy – na zmianę o uda i klaszcząc w ręce (jedno uderzenie o uda, jedno klaśnięcie)

  • Następnie zabawa ortofoniczna. Dziecko – piesek śpiewa melodię zwrotki na dźwiękach hau hau, a rodzic – kotek na dźwiękach miau miau. Potem następuje zmiana.
  • Zabawa rytmiczna z wykorzystaniem domowych instrumentów. Dziecko maszeruje przy podkładzie do piosenki. Gdy usłyszy refren wystukuje rytm z jednoczesnym mówieniem tekstu.

Wersja instrumentalna piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=W0mbxMgoXSY

  • Na zakończenie zabawa relaksacyjna w parze z rodzicem „Mama da mi bułkę”

Mama da mi bułkę, bułkę dam pieskowi. (rodzic rysuje owale obiema rękami na plecach                 dziecka)

Piesek da mi skórkę, skórkę dam szewcowi. (rodzic rysuje prostokąty)

Szewc mi zrobi buty, buty dam sędziemu. (rodzic delikatnie stuka palcami w plecy)

Po co one jemu? Tego nie wie nikt. (rodzic rysuje wielki znak zapytania)

Zresztą sędzia znikł. (rodzic delikatnie zasłania dziecku oczy z przodu)

Potem zamiana ról.

                                                           Udanej zabawy-

                                                           Do zobaczenia!

 

 

 

 

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  Jadłospis 12.10- 16.10. 2020

      ...

  •  Jadłospis 19.10 - 23.10.2020 r

    ...

  •  23.10.2020r

            ...

  •  Religia 21.10.2020r Dzieci młodsze i starsze

     (Sówki, Misie,Jeżyki)   ...

  •  22.10. 2020r Zajęcia on- line

      Drodzy Rodzice, w tym  trudnym czasie, kt...

  •  Misie - praca zdalna

    Od 22 października, z powodu kwaran...

  •  Grupa Misie- wrzesień 2020

          &...

  •  Grupa Kotki - Wrzesień 2020

    Kotki we wrześniu:...