Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

Drodzy Rodzice i dzieci!

Dziś proponujemy Wam zabawy matematyczne z pisankami.

Prosimy o przygotowanie: kilka kartek papieru, nożyczki, kredki lub pisaki.

Na kartkach rysujemy jajka o różnych wielkościach 4 i więcej, sami lub z pomocą Rodziców. Następnie je wycinamy.

Zabawa polega na ułożeniu jajek od najmniejszego do największego, możemy je policzyć do przodu i od tyłu tzn. 1,2,3,4…. potem od tyłu czyli ….4,3,2,1

Nadchodzą święta więc trzeba z jajek zrobić kolorowe pisanki.

Pierwsze i trzecie jajko ozdabiamy w kolorowe kwadraty, drugie- w kółka, czwarte- trójkąty.

Jeśli mamy więcej jaj ozdabiamy dowolnie.

Dla chętnych karty pracy cz.3  strony 72-79

Skoro wiosna w pełni, a wszystko powoli się zieleni, proponujemy wiosenne zadania z karty pracy.
Co więcej, coraz większymi krokami zbliża się do nas Wielkanoc, więc zapraszamy do zabawy przy piosenkach.
Dodatkowo zachęcamy do obejrzenia świątecznego odcinka o przygodach Świnki Peppy. Załączamy także karty obrazkowe, które ułatwią zapamiętywanie słownictwa związanego z Wielkanocą oraz przydadzą się w przyszłym tygodniu.
Proponujemy pracę z kartami obrazkowymi analogiczną do zajęć w poprzednim tygodniu tj. Rodzic kilkakrotnie odczytuje nazwę obiektu zapisaną w języku angielskim, dziecko powtarza za nim, tj. It’s an egg / an Easter egg / a basket / an Easter basket / a bunny / a chick.
Rodzic może zaproponować dziecku powtarzanie nazw obiektów na różne sposoby, np. very quiet – bardzo cicho, loud – głośno, in a funny way – w zabawny sposób.


Have fun! – Bawcie się dobrze !

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4 – Peppa Pig Easter bunny

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk – Hop Hop little bunny – gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=D7z-aJqTw1U - The Easter Bunny Bop – taniec 

Spring Flowers.pdf

Easter flashcards.pdf

30.03.2020 

W załącznikach zostały dodane materiały objaśniające zadania, również w języku angielskim.

  1. Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?”
  1. Zabawy językowe.
  1. Ciekawostki i zagadki

Dzieciom z grupy Kotków i Biedronek proponujemy w książce „Nowe przygody Olka i Ady” część 3, str. 52-55 (cz.2,niebieska ) oraz str. 62-71 (fioletowa).

Ciekawostki przyrodnicze 

Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej Gdzie budować gniazdo? 

Zabawy językowe. 

Gimnastyka to samo zdrowie!


Nóżka lewa, nóżka prawa…
Wszystkie dzieci lubią ruch!!!!
Dołączcie do dzieci z wierszyka i
bawcie się wesoło, zapraszamy!

Nóżka lewa, nóżka prawa
Sport dla zdrowia ważna sprawa
Obie nóżki do kółeczka
Umiem skakać jak piłeczka
Ręce w górę, w przód i w bok
Teraz zrobimy przysiad i skok
Wszyscy wznosimy ręce do góry
Tak jak po niebie wędrują chmury


Zestaw ćwiczeń:

1. Dżdżownica

2. Raczek przodem

3. Przejście bokiem w podporze przodem

Link do ćwiczeń

Muzyka to wielka wartość i wielka radość.

Dzisiaj zapraszamy rodziców i dzieci na spotkanie z muzyką.

Na początek przygotujcie swój muzyczny zestaw:

-dwie drewniane łyżki

-garnek metalowy

-pudełko tekturowe

-pudełko plastikowe

Zapraszamy do zabaw muzyczno - ruchowych
Drogie starszaki pokażcie jak pięknie maszerujecie, wędrujecie na piętach, zamieńcie się w zwierzęta pamiętajcie o podnoszeniu kolan i rękach na biodrach!

Zapraszamy do nauki piosenki – „Miś Gregor i wiosna” oraz gry na waszych wspaniałych instrumentach.

 Miś Gregor i wiosna


Miłej zabawy! :-)

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Zachęcamy Was do pobawienia się w małych i dużych plastyków-magików.
W związku z nadejściem wiosny, proponujemy wykonanie wizerunku Pani Wiosny, zgodnie z instrukcją, przedstawioną w materiałach poniżej oraz wykonanie prac z wyprawki plastycznej.
Powodzenia!
Życzymy Rodzicom i Dzieciom - ciepłej i słonecznej wiosny, w sercach i w pogodzie.
Trzymajmy się zdrowo i kolorowo!!!

 Pani Wiosna              Propozycje plastyczne  

 

Przykłady zadań z treścią:

1. W torbie są cukierki. Trzeba je sprawiedliwie rozdzielić pomiędzy dorosłymi i dziećmi. Czy masz jakiś pomysł jak to zrobić?

2. Przyjadą do nas goście. Nas jest …., a ich 3. Na ile osób trzeba nakryć

stół do obiadu? Ile potrzebujesz talerzy, widelców, łyżek i noży?

3. Ola dostała 2 czekolady mleczne i 3 czekolady z orzechami. Ile

czekolad dostała Ola?


· KOLOROWE KORALIKI

Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.

Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.

Mierzenie krokami, stopa za stopą, łokciami, palcami.

*Ciekawe jaka jest odległość od tego miejsca do tego drzewa (wskazanie drzewa). Zmierzę krokami a ty licz głośno moje kroki.

Teraz ty zmierz tą samą odległość swoimi krokami, a ja je policzę. Skąd różnica w pomiarze?

*Zmierzymy długość stołu. Nie zrobię tego za pomocą kroków ani stopa za stopą tylko pokaże ci inny sposób: tak się mierzy łokciem, można mierzyć palcami lub dłonią.

Dzięki tym pomiarom wiem jaka jest długość stołu np. 2 łokcie, 5 dłoni itp.

Następnie dziecko wykonuje pomiary stołu innymi sposobami i przyrządami np. sznurkiem, miarka krawiecką, stolarską, linijka szkolną i czy jeszcze będzie chciało

Dzieciom z grupy Biedronek i Kotków proponujemy jeszcze pracę w książce „Nowe przygody Olka i Ady” część 3 (fioletowa) strony 49-55 oraz strony 8 i 9 część 2-niebieska

 

 Pierwszy dzień wiosny już za nami. Przyroda zmienia się z dnia na dzień. Jest to okazja do rozmowy o zjawiskach atmosferycznych, przyrodniczych charakterystycznych dla aktualnej pory roku, również w j. angielskim.
W załącznikach znajdziecie materiały objaśniające zadania .


 1. Interpretacja wiersza „Marzec” L. Wiszniewskiego.

  Marzec.docx

2. Opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „W marcu jak w garncu”.
                                                                                       
 opowiadania_Małgorzaty_Strękowskiej.docx


3. Zabawy słowne .

 Zabawy słowne.docx

J. ANGIELSKI


Zapraszamy do wspólnej zabawy celem przypomnienia i utrwalenia słownictwa dotyczącego wiosennych kwiatów.


1. Pierwszym krokiem będzie wykonanie kart obrazkowych - flashcards. Zachęcamy, by dzieci samodzielnie pokolorowały kwiaty. Rodzic kilkakrotnie odczytuje nazwę kwiatu zapisaną w języku angielskim, dziecko powtarza za nim, tj. It’s a hiacynth / windflower / tulip / crocus / snowdrop. Rodzic może zaproponować dziecku powtarzanie nazw kwiatów na różne sposoby, np. very quiet – bardzo cicho, loud – głośno, in a funny way – w zabawny sposób.


2. What’s missing game – zabawa z kartami obrazkowymi. Rodzic kładzie przed dzieckiem ilustracje kwiatów oraz prosi dziecko o zamknięcie oczu i niepodglądanie ‘Close your eyes, please. Don’t peek’. Następnie chowa jedną z kart, prosi dziecko o otwarcie oczu i pyta, który obrazek zniknął ‘Now open your eyes and look. What’s missing?’. Celem utrudnienia pozostałe karty można zamieniać miejscami.


3. Memory game – do tej zabawy posłużą karty obrazkowe w podwójnych egzemplarzach. Dobrze wydrukować je na kartce z bloku technicznego, tak by tusz nie przebijał na drugą stronę. Rodzic rozkłada przed dzieckiem w rozsypce wycięte kartoniki zadrukowaną stroną do dołu. Zadaniem dziecka jest odnaleźć pary takich samych kwiatów. Zachęcamy, jeśli to możliwe, do wydawania poleceń w zabawie w języku angielskim. Przykładowe zwroty:

R.: ‘Take one card.’ – Weź jedną kartę. ‘What’s this?’ – Co to jest? … ‘Now take another card. – Teraz weź inną kartę. ‘What’s this?’ – Co to jest?…’Is this a pair?’ – Czy to para?…’Well done!’ – Dobra robota!


Powodzenia! 

              FLOWERS MEMO         

 Obraz1Obraz2Obraz3Obraz4Obraz5

 

Piątek- GIMNASTYKA CIAŁA I UMYSŁU


Drodzy Rodzice!


Dziś propozycje na zabawy i aktywności razem z Waszymi dziećmi.

Pamiętajcie jednak, że umieszczane tu zadania są dobrowolne i tylko dla chętnych, a najlepszą kopalnią pomysłów na zabawy są Wasze dzieci.

1. W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH


Nie tylko higiena, ale również aktywność fizyczna jest bardzo ważna w ochronie przed chorobami. Każdego dnia w przedszkolu wykonujemy rozmaite ćwiczenia fizycznie.

Może w domu też poćwiczycie razem z dziećmi?


Załączamy bardzo fajne narzędzie – koło fortuny, które wylosuje Wam ćwiczenia do wykonania.


Losowanie ćwiczeń gimnastycznych:

Zabawy ruchowe

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  03.06.2020

    Rekrutacja uzu...

  •  30.06.2020

    ZAPRASZAMY DZISIAJ WSZYSTKIE...

  •  30.06.2020

    Dzień dobry dzieci....

  •  29.06.2020

      ...

  •  29.06.2020

    Drodzy Rodzi...

  •  29.06.2020 + j.ang

    ...

  •  29.06.2020 + j.ang

    ...

  •  29.06.2020 + j.ang

      DZIEŃ DOBRY!...