Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Życzymy Wam dobrego dnia!
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Bezpieczne wakacje”

„Bezpieczne wakacje”

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

albo wskoczyć do jeziora…

 

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

zobaczyłem Morskie Oko.

 

Ale zawsze pamiętajmy,

by dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach -  lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

 

Czapkę nosić – taką z daszkiem

- porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

 

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

bo już przecież są wakacje!

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

- Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

- Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować? (rodzic wyjaśnia znaczenie wyrażenia górskie szlaki)

- Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

- Do czego jest potrzebna a latem czapka z daszkiem?

- Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

 

„Morze i góry” – zabawa ruchowa.

Rodzic ustala z dzieckiem, że jak usłyszy dźwięk tamburynu, będzie biegać jak po pisaku nad morzem, a kiedy usłyszy dźwięk kołatki, będzie naśladować ruchem wspinanie się po górach.

 

„Pojazdy” – zabawa ortofoniczna.

Dziecko naśladuje ruchem sposób poruszania się i wydawane odgłosy przez: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit)

 

„Wakacyjne akcesoria” – ćwiczenia dotykowe.

Rodzic podaje dziecku, które ma zasłonięte oczy dowolny przedmiot (kojarzący się z wakacjami: czapka z daszkiem, okulary przeciwsłoneczne…) Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego to służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

 

„Myjnia samochodowa” – masażyk.

Rodzic wykonuje dziecku masażyk, naśladując czynności mycia auta.

Czynności:                 Rodzic na plecach partnera:

polewanie wodą            gładzi dłonią plecy,

skropianie szamponem     lekko uderza opuszkami palców,

szczotkowanie karoserii   lekko drapie szybkimi ruchami,

woskowanie                 lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,

suszenie samochodu        pociera, na przemian, dłońmi,

przecieranie szyb i lusterek   wykonuje okrężne ruchy masujące.

 

 WITAMY   SERDECZNIE  I  JAK  CO PIĄTEK  ZAPRASZAMY


               NA  ZESTAW  ZABAW  RUCHOWYCH :-)

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA
- „Wakacje, wakacje”- zabawa ożywiająca. Dziecko swobodnie maszeruje
   po całym pokoju. Na hasło „Wakacje” dziecko zaczyna biegać, skakać i
   cieszyć się.
CZĘŚĆ GŁÓWNA
- „Morze, góry” – zabawa bieżna. Dziecko swobodnie biega po pokoju.
   Na hasło „W góry” dziecko naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę
   wysoko unosząc kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło „Nad morze”
   naśladują ruchy pływania.
- „Przeprawa przez rzeczkę”- zabawa skoczna. Dziecko z szarf lub sznurków
   układa dwie równoległe linie w odległości 0,5 metra od siebie. Linie te mają
   imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko przeskakuje przez rzeczkę, starając się
   nie nadepnąć na sznurki.
- „Most” – zabawa z elementem czworakowania. Dziecko wraz z rodzicami i
   rodzeństwem ustawia się jedno za drugim tworząc pociąg. Nogi w szerokim
   rozkroku. Osoba stojąca na końcu musi przejść przez most przez  wszystkich
   utworzony na czworakach pod ich nogami i ustawić się z przodu.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
- „Ruszamy na wakacje”-  zabawa uspokajająca. Dziecko siada na dywanie
   i opowiada co zabierze ze sobą na wakacje.
- Tęcza”- dziecko chodzi po pokoju w rytm dowolnej piosenki. W czasie
   przerwy w muzyce szybko szuka koloru podanego przez rodzica i dotyka
   go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znowu maszeruje.

 
           ŻYCZYMY   WSZYSTKIEGO   DOBREGO  !!!        

 

CZEKAMY NA WAKACJE/ bezpieczeństwo w wakacje
  1. Czym pojechać na wakacje? – środki transportu

 

  1. Popatrz, posłuchaj i powtórz - What do you see? ( pojazdy)/ powtórzenie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=xHG2J1O3Pxc

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa: Koła autobusu kręcą się  ( polska wersja)

https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA

  1. Zagadki słuchowe – co to za pojazd?

https://www.youtube.com/watch?v=tQ3eTieZi9o

  1. Bezpieczni na wakacjach - filmy edukacyjne 
  • Bezpieczeństwo na drodze

https://www.youtube.com/watch?v=YLhGcMIPTuA

  • Numery alarmowe:

https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk

 Scenariusz zajęć

pdfCZEKAMY_NA_WAKACJE

pdfNumery_alarmowe_karta_pracy

pdfZabawy_paluszkowe_i_masażyk

 WITAJCIE KOCHANI!!!    JUŻ NIEDŁUGO WAKACJE!!!
            ZAPRZASZAMY NA KOLEJNE ZADANIA!!!

  1. Wysłuchanie wiersza pt. „Muszelki”

    „Muszelki”
    Muszelki są piękne, muszelki są różne.
    Spiczaste i płaskie, okrągłe, podłużne, w kropeczki
    w kreseczki , tęczowe lub nie – tu śmieje się jedna
    tam śmieją się dwie!
    Ta z czarnym paseczkiem, ta z kropką świetlistą,
    ten, kto je zbudował jest wielkim artystą!

    Rozmowa kierowana pytaniami:
    - o czym jest mowa w wierszu?
    - jak wyglądają muszelki?
    - gdzie możemy znaleźć muszelki?
    - jak nazywa się polskie morze?
  2. Zabawy matematyczne – „Muszelki”
    Grupowanie muszelek według wielkości, koloru i kształtu.
    Ocenianie których muszelek jest więcej a których mniej.
    Rozwiązywanie zadań matematycznych:
    - Znalazłam na plaży 2 muszelki, a tata znalazł 3. Ile muszelek
    znaleźliśmy razem?
    - Tata miał 3 muszelki, a mama 1. Ile muszelek mieli razem?
    - Miałam 5 muszelek, ale 2 oddałam mamie. Ile muszelek mi zostało?
    - Mama miała 5 muszelek, ale 4 zgubiła na plaży. Ile muszelek jej
      zostało?
  3. Praca z obrazkiem „Nad morzem”
    Omówcie z dziećmi ilustracje
    i policzcie ile i czego jest na obrazku.
  4. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Płyniemy statkiem”
    Dziecko biega swobodnie po pokoju w różnych kierunkach.
    Zatrzymuje się i na hasło: ”Płyniemy statkiem!” siada z nogami w rozkroku rozkładając szeroko ramiona i kołysze się na boki,
    naśladując kołysanie statku na falach. Po chwili wstaje i biega dalej.

 

 

         :-) ŻYCZYMY POWODZENIA I UDANEJ ZABAWY :-)

 

 Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
   Witamy Was serdecznie i życzymy dobrego dnia!
   
Słuchanie wiersza I. Salach „Wakacje”
 
                                       „Wakacje”
Pojedziemy na wakacje                     
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka.
Wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.

Analiza wiersza.

- Z kim jadą dzieci na wakacje?

- Co ze sobą zabiorą?

- Jak można spędzać wakacyjny czas?

- Co można robić podczas wakacji?

 

Zabawa rytmiczna na podstawie wiersza I. Salach „Wakacje”. Improwizowanie melodii do fragmentów wiersza.

Rodzic mówi rytmicznie fragment  wiersza (według własnego pomysłu).Mówi poszczególne wersy z różną dynamiką, wysokością dźwięku i w różnym tempie. Dziecko za każdym razem powtarza, na zasadzie echa. Następnie następuje zamiana ról.

 

Co się zmieniło? – zabawa dydaktyczna kształtująca spostrzegawczość wzrokową i pamięć.

Rodzic kładzie na dywanie przed dzieckiem 3 -5 klocków: czerwony, żółty, niebieski… Dziecko dokładnie przygląda się, jak są ułożone klocki. Następnie dziecko odwraca się, a rodzic zmienia położenie jednego z klocków. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co się zmieniło.

 

Zgadnij, co robię? – zabawa pantomimiczna.

Rodzic naśladuje jakąś czynność, zadaniem dziecka jest odgadnięcie co pokazuje rodzic. Potem następuje zamiana ról.

 

Czapka w kropki – stemplowanie palcem.

Dziecko otrzymuje obrazek czapki, lub kapelusza. Macza palec w dowolnej farbie i stawia kolorowe kropki tak, aby zapełnić cały kontur.

 

j. angielski

HELLO SUMMER

  1. Peppa Pig at the beach:

https://www.youtube.com/watch?v=7OHjX-h0qEY

  1. Zabawy :
  • Who Took The Cookie?

https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg

  • Rock Scissors Paper #1 | Finger Play Song - What is it?

https://www.youtube.com/watch?v=P65yE_EXLd8

  1. Where is it? lub What i sit?

Nazywanie miejsc na ilustracjach: sea, beach, forest, mountains

At the seaside – Let’s swim, let’s sail

In the mountains – Let’s climb up, Let’s walk

In the forest – Let’s ride a bike

Zabawy ruchowe /naśladowcze – Wydajemy polecenia do wykonania przez dziecko:  swim, climb up, walk, ride a bike etc.

 HELLO SUMMER

pdfKarta pracy Summer

WITAMY  W  PIĄTEK  I ZACZYNAMY  ZABAWY  RUCHOWE

 

  1. Gimnastyka
    Wstawać leniuszki!
    Podnieście głowy znad poduszki!
    I rozruszajcie swe kosteczki!
    Najpierw skaczemy jak piłeczki,
    kroki do przodu do tyłu kroki
    i znów powtarzamy zwinne podskoki.
    Zróbmy skłon lewo oraz skłon w prawo,
    biegniemy wkoło rześko i żwawo.
    Skaczemy lekko, jak po kamykach.
    Ręce czują się pokrzywdzone:
    „my także chcemy być spocone”
    Więc naśladują lot sokoła,
    a teraz robią duże koła
    kołyszą się jak drzewa, jak trawa
    i biją i z przodu i z tyłu brawa.
    A na sam koniec zróbmy śmieszną minkę
    i udajmy się na zasłużony odpoczynek.
  2. Zestaw zabaw ruchowych:
    - „W góry lub nad morze” – Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju.
    Na hasło „W góry” dziecko naśladuje marsz po górach lub
      wspinaczkę- wysoko unoszą kolana i wyciągają ręce w górę. Na hasło
      „Nad morze” dziecko naśladuje ruchy pływania.
    - „Kolorowe kolory” – rodzic rozkłada na dywanie kolorowe serwetki.
      Dziecko chodzi na czworakach. Rodzic podaje kolor i dziecko musi na
      nim stanąć.
    - „Jedziemy na biwak”- zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi na dywanie
      (siad skrzyżny, plecy proste, dłonie na kolanach) wymienia rzeczy, które należy zabrać na biwak do lasu.

                            POWODZENIA!!!




KOLORY LATA



I. NIEBIESKI /blue ( + utrwalenie następstwa dnia i nocy oraz pór roku)

1. Burza mózgów : Co jest niebieskie? – prosimy dziecko, aby wymieniło lub wskazało wszystko to co może być/jest niebieskie.



2. DZIEŃ – NOC – zabawy ruchowe :
• dziecko porusza się z nami/ tańczy do muzyki ( ulubiona piosenka dziecka lub:

https://www.youtube.com/watch?v=CB7Vks0iT1s


• zabawa z kocem w parze z rodzicem lub zabawa solo z chustą, szalem – poruszanie materiałem do muzyki w górę w dół

3. Film edukacyjny z serii Paxi – Dzień , noc i pory roku


4. Kolory i pory roku – skojarzenia
Do jakiej pory roku pasuje NIEBIESKI?

 pdfKolory lata

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Życzymy Wam dobrej zabawy i cudownego dnia!
 
Wysłuchanie i analiza wiersza Cz. Janczarskiego „Piękne zwyczaje”

 

                                    „Piękne zwyczaje”

Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:

mówi „dzień dobry”, gdy rano wstaje.

A drzewa, lśniące rosą nad ranem,

szumią „dzień dobry, słonko kochane”.

 

Gdy słonko chmura zasłoni siwa,

mówi: „przepraszam”, potem odpływa.

Gdy ciepłym deszczem sypnie dokoła,

„dziękuję” – szumią trawy i zioła.

 

Słonko dzień cały po niebie chodzi.

„Dobranoc” mówi, kiedy zachodzi.

Mrok szary wkoło, trawy i drzewa

„dobranoc” szumią z prawa i z lewa.

                                           Cz. Janczarski

 

Omówienie treści wiersza, udzielenie przez dziecko odpowiedzi  na pytania.

Co mówi słonko na powitanie i pożegnanie?

Co mówi chmura zasłaniając słonko?

Co szumią rośliny?

Odwołanie się do doświadczeń dziecka, w jakich sytuacjach ty używasz słów: proszę, dziękuję, przepraszam.

„Taniec słoneczka” – zabawa ruchowa.

Dziecko otrzymuje dwa paski żółtej krepy, lub wstążki i tańczy w rytm dowolnej muzyki, trzymając krepę w dłoniach.

 

Rozwiązywanie zagadek - dzielenie ich odpowiedzi na sylaby.

Jest od pomarańczy mniejsza, bardziej żółta i kwaśniejsza.

Pod jej skórką mieści się, mnóstwo witaminy C. (cytryna)

 

Owoc to jest egzotyczny, ma swój fanklub bardzo liczny.

Wesołych małpek gromada, codziennie nim się zajada. (banan)

 

Żółte i gorące na błękitnym niebie.

Ogrzewa zwierzęta, Ziemię i Ciebie. (słońce)

 

Ustalenie jaka cechę wspólną mają wszystkie odpowiedzi zagadek – kolor żółty.

 

Co może być żółte? – zabawa słownikowa.

Dziecko szuka w domu i wskazuje przedmioty w kolorze żółtym. Wymienia również wszystkie inne przedmioty, które mogą być w tym kolorze.

 

 

 

j. angielski

Colors & weather J

  1. I see sth blue? – zabawa do piosenki, poszukiwanie w najbliższym otoczeniu dziecka przedmiotów w kolorach wg tekstu piosenkiJ

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

SONG LYRICS  ( załącznik ilustracje do piosenki)

Blue!

I see something blue.

Blue!

I see something blue.

Blue, blue, blue, blue…

I see something blue.

Find something blue!

Yellow!

I see something yellow.

Yellow!

I see something yellow.

Yellow, yellow…

I see something yellow.

Find something yellow!

Red!

I see something red.

Red!

I see something red.

Red, red, red, red…

I see something red.

Find something red!

Purple!

I see something purple.

Purple!

I see something purple.

Purple, purple…

I see something purple.

Find something purple!

Blue.

Yellow.

Red.

Purple.

I see colors everywhere

  1. How’s the weather? – powtórzenie zjawisk pogodowych, ilustracja ruchowa piosenki:
  • • pokazujemy słoneczko rękoma w górze, deszcz - uderzanie palcami o podłogę, śnieg – ruch rękoma z góry na dół, chmury – zasłaniamy oczy rękoma

 https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

SONG LYRICS ( załącznik ilustracje do piosenki)

How’s the weather? How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

How’s the weather today?

Let’s look outside.

How’s the weather?

Is it sunny today?

Let’s look outside.

How’s the weather?

Is it rainy today?

Let’s look outside.

How’s the weather?

Is it cloudy today?

Let’s look outside.

Is it snowy today?

How’s the weather? How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

How’s the weather today?

  1. Zabawy utrwalające słownictwo – ćwiczenia słowne i słuchowe:
  • dziecko wskazuje słowa kluczowe na ilustracjach,

zadajemy  pytania: What color is it? , How’s the weather?

  • True/false – prawda fałsz : podajemy słowo wskazując na obrazek, a dziecko odpowiada Yes/No

Np.:  It’s blue?  Yes/ No

Is it red? Yes/No

It’s sunny! Yes/No

Is it sunny? Yes/No

  1. Steve & Maggie – What color i sit? ( video) – zachęcamy dziecko do aktywnego oglądania i odpowiadania na pytania lub powtarzania słów za bohateramiJ

https://www.youtube.com/watch?v=dpiLrF20f8o

pdfi-see-something-blue-flashcards.pdf

pdfColors__weather.pdf

pdfhows-the-weather-flashcards.pdf

 

WITAMY SERDECZNIE W PIĄTEK
I ZAPRASZAMY NA ZABAWY RUCHOWE

ŻYCZYMY WESOŁEJ ZABAWY!!!

1. „Ptaki do gniazd”- zabawa orientacyjno- porządkowa 
Dziecko robi z szarf kółeczka- to gniazda. Biega między szarfami tak, aby
żadnej nie potrącić i nie zepsuć żadnego gniazda. Na hasło „do gniazda"  ,wskakuje do szarfy.

2. „Drzewa na wietrze” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko stoi w małym rozkroku, trzyma szarfę za końce i unosi w górę
Wykonuje skręty w prawo i w lewo. Skłony w przód i tył- naśladują ruchy
     gałęzi na wietrze.

3. „Piesek pilnuje domu”- zabawa z czworakowaniem.
Dziecko układa z szarfy kółeczko i chodzi dookoła na czworakach.
Zatrzymuje się w przysiadzie- piesek prosi o kość. Po chwili odpoczynku
     czworak uje dalej.

4. „Rakieta w górę”- ćwiczenie stóp.
Dziecko stoi, szarfa na podłodze. Dziecko chwyta szarfę palcami stóp i
podrzuca ją do góry. Dochodzą do niej na palcach i podrzuca w drugą
     stopą. Ćwiczy naprzemiennie.

5.„Szufladka”- ćwiczenie mięśni grzbietu.
     Dziecko leży przodem, dłonie ma ułożone na końcach wyprostowanej
     szarfy. Wykonuje lekki skłon w tył i przesuwa szarfę do przodu i z
     powrotem – szufladka otwiera się i zamyka. Dziecko cały czas patrzy na
     szufladkę.

6. „Kotki bawią się wstążeczką” - ćwiczenie mięśni brzucha.
Dziecko leży na plecach, ręce i nogi unosi w górę. Podaje szarfę z rąk do
nóg i z powrotem.

7. „Suszenie ręcznika”- ćwiczenie równowagi.
Dziecko stoi na jednej nodze, drugą ma uniesiona w górę. Układa szarfę
na kolanie uniesionej nogi, liczy do 5 i zmienia nogę.

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  Informacje dla Rodziców nowo-przyjętych dzieci na rok 2020/2021

    ...

  •  Lista dzieci przyjętych do przedszkola

    ...

  •  Zamknięcie Przedszkola!!!

    Zamknięcie ...

  •  30.06.2020

    ZAPRASZAMY DZISIAJ WSZYSTKIE...

  •  30.06.2020

    Dzień dobry dzieci....

  •  29.06.2020

      ...

  •  29.06.2020

    Drodzy Rodzi...

  •  29.06.2020 + j.ang

    ...