Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

             WITAMY SERDECZNIE W PIĄTEK
            I ZAPRASZAMY NA ZABAWY RUCHOWE



1. „Dzień radości”- dzieci maszerują po dywanie ze smutnymi minami.
      Na hasło „Wesoły dzień” szybko zaczynają  biegać i skakać - cieszą się.


2. „Przeprawa prze rzeczkę”- dzieci z szarf lub skakanek układają dwie
      równoległe linie w odległości 0,5 m od siebie. Linie te mają imitować
      dwa brzegi rzeki. Dzieci ustawiają się w szeregu na jednym brzegu rzeki.
      Każda osoba po kolei przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć
      na szarfę.


3. „Umiem pływać”- dzieci maszerują po dywanie, pokazują rodzicowi jak
      pływają w wodzie.


4. „Dzika Afryka”- Rodzic opowiada o zwierzętach, które można spotkać w
       ZOO. Dzieci starają się naśladować ruchy  i odgłosy zwierząt, o których
       opowiada rodzic. Np. słoń- dzieci wykonują powolne kroki, ociężałe
       kroki i udają trąbienie słonia, lew- dzieci chodzą na czworaka i
       naśladują ryczenie lwa.


5. „Górska wspinaczka” – zabawa orientacyjno porządkowa. Dzieci
       swobodnie maszerują po dywanie. Rodzic opowiada mu o górach.
       Na hasło rodzica „Góry!” – naśladują wspinanie się pod górę- chodzą,
       wysoko unosząc kolana.


6. „Gol” –zabawa z elementem celowania. Rodzic ustawia bramkę w pewnej
       odległości . Dziecko ustawia się przed bramką i oddaje strzał do bramki.


7. „Powódź”- zabawa bieżna. Rodzic wyznacza miejsce, na które dziecko
       wbiegnie gdy usłyszy hasło „Powódź!”


8. „Wakacje”- zabawa uspokajająca. Dziecko siada na kocyku i opowiada o
       swoich planach i marzeniach na wakacje.



                     :-) ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY :-)

WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ -:)

  1. Piosenka Majka Jeżowska „ Wszystkie dzieci nasze są”

https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o

- Co to znaczy „Wszystkie dzieci nasze są?”

*Warto porozmawiać z dzieckiem o prawach dzieci,  ale też przypomnieć obowiązki – np.: wg ustalonych zasad w domu.

Ponad to warto przypomnieć dziecku o zasadach bezpieczeństwa  w kontaktach z obcymi – dorosłymi.

„Tolerancja” – utrwalamy pojęcie J

Załącznik: Obrazek Wszystkie dzieci nasze są/ Dzieci z różnych stron świata

  1. Zabawy umuzykalniające do piosenki J

- jeżeli opanujemy tekst z dziećmi –propozycja zabawy

 Karaoke

https://www.youtube.com/watch?v=pm3Fxbfn6fg

- wygrywamy rytm do refrenu lub wyklaskujemy

- improwizacja taneczna z wykorzystaniem np.: chusty, szala, albo koca – poruszamy materiałem do piosenkiJ

pdfKarta pracy- Wszystkie dzieci nasze są.

DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA
  1. Zabawy muzyczno- ruchowe :
„Indiański taniec”
„My jesteśmy krasnoludki”
  1. Dzieci z różnych stron świata – ilustracja dzieci , domów – wskazanie różnic w wyglądzie, stylu życia.( załączniki – karta pracy , obrazek ).
Wyjaśniamy, co to znaczy, że „Jesteśmy różni, ale tacy sami” – tolerancja.

 

WITAMY  WAS  KOCHANI  WE  WTOREK

 

  1. Na początek proponujemy Wam ćwiczenia logopedyczne „Zabawy dzieci”

    Piłka jest okrągła  Dzieci wypychają językiem okrągłą piłkę w
                                            policzku- raz z prawej raz lewej strony.
    A bramki są dwie        Językiem wolno dotykają kącików warg
    Ten kto lubi piłkę        po obu stronach.
    dobrze o tym wie!
    A kto lubi lalki,
    Lula je o tak: aaaa!     Biorą wdech przez nos, wykonują długą
                                           fonację głoski „a” podczas wydechu z próbą
                                           zmieniania wysokości głosu.
    I wózeczkiem jedzie  Dzieci biorą wdech przez nos, wykonują długą
    hen w daleki świat    Fonację głoski „a’ podczas wydechu szeptem.
    aaaaaaa!
    Ktoś lubi huśtawkę,   Dzieci szeroko rozchylają wargi, naśladują
                                           językami huśtawkę równoważną, poruszając
                                           nimi z dołu do góry i z powrotem między dolną
                                           i górną wargą
    Ktoś zjeżdżalnię woli, Ślizgają czubkiem języka po podniebieniu
                                             twardym od tyłu jamy ustnej ku przodowi.
    A ktoś inny lubi           Dzieci mają usta szeroko otwarte, poruszają
    kiedy się go goni!        Językiem dookoła – najpierw w prawą, później
                                            w lewą stronę.
  2. Zabawa z czworakowaniem „Pieski na spacerze”

    Dziecko z rodzicem ustawia się naprzeciwko siebie. Idą na czworakach.
    Na środku dywanu spotykają się i zatrzymują. Na hasło „Pieski
    obwąchują się!”  Dziecko i rodzic idą dookoła siebie. Na hasło 
    „Pieski bawią się” – w przysiadzie uderzają dłońmi o dłonie dziecka
    i rodzica.
  3. Zabawa matematyczna „Układamy figury geometryczne”

    - Rodzic przygotowuje dla dziecka zestaw co najmniej 6 kartoników
    różniących się wymiarami. Kartoniki w jednym zestawie są tego samego
    kształtu i tego samego koloru, różnią się tylko wielkością, np.
    _ w jednym zestawie kwadraty: najmniejszy ma bok 3 cm, a każdy
    następny ma bok o 2cm dłuższy od poprzedniego,
    _ w drugim zestawie kółka: najmniejsze ma średnicę 3 cm, a każde
    następne ma średnicę o 2 cm dłuższą od poprzedniego,
    _ w trzecim zestawy trójkąty równoboczne: najmniejszy ma bok o
    długości 3 cm, a każdy następny bok o 2 cm dłuższy od poprzedniego,
    _ w czwartym zestawie prostokąty” najmniejszy ma wymiary 3 cm na 5 cm, a każdy następny ma boki dłuższe o 2 cm od poprzedniego
    _ w piątym zestawie trójkąty prostokątne i równoramienne:
    najmniejszy ma przyprostokątne długości 3 cm, a każdy następny
    ma przyprostokątne o 2 cm dłuższe.

    Każde dziecko dostaje swój zestaw kartoników i ma je ułożyć w serię
    od najmniejszego do największego. Po wykonaniu zadania dzieci
    zamieniają się zestawami i tym razem układają kartoniki odwrotnie
    tzn. od największego do najmniejszego. Po wykonaniu zadania
    dzieci ponownie zamieniają się zestawami tak, by powtórzyć zadania na
    kartonikach o innym kształcie niż za pierwszym i drugim razem.
    Wymienianie i układanie kartoników można kontynuować tak długo,
    jak dzieci będą tym zainteresowane.

„Nawlekamy koraliki” – rozwijanie sprawności manualnej dziecka.

Należy przygotować dziecku koraliki różnej wielkości i nawlekać
je na nitkę tak, aby każdy następny koralik był większy od poprzedniego
i odwrotnie.


    ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY I POWODZENIA!!!  

 

afedb5178eb1867b93568263073bb4d1 0

afedb5178eb1867b93568263073bb4d1 1

Piłka skacze – ćwiczenie słuchowo – matematyczne

Rodzic odwraca się plecami do dziecka. Prosi, aby uważnie liczyło ile razy  piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.

 

j. angielski

ZałącznikpdfMEANS_OF_TRANSPORT_part_1

        WITAJCIE KOCHANI W PIĄTEK!!!


          DZISIAJ ZABAWY RUCHOWE
J


 ĆWICZENIA ORIEBTACYJNO PORZĄDKOWE DZIECKO I PSZCZOŁA
    
Dziecko biega swobodnie po pokoju- łące. Gdy usłyszy brzęczenie
     pszczoły, ucieka do domu (za linię wyznaczoną wcześniej pod ścianą).
     Gdy pszczoła przeleci, wraca na łąkę. Pszczołą jest rodzic.


ĆWICZENIA DUŻYCH GRUP MIĘŚNIOWYCH ZRYWANIE KWIATÓW
    
Dziecko chodzi po łące i zrywa kwiaty. Gdy ma ich dużo, pokazuje
     rodzicowi wyciągając lewą rękę i prawą. Następnie ustawia się z
    rodzicem w parę tworząc małe kółeczko czyli wianek i maszerują.


ĆWICZENIA RÓWNOWAGI OMIJANIE POKRZYW
   
Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, w wysokiej trawie,
    między pokrzywami.

ĆWICZENIA TUŁOWIA – SKŁONY BOCZNE – WIATR KOŁYSZE TRAWĄ
   
 Dziecko klęczy, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Wykonuje rytmicznie
    skłony tułowia w lewą stronę i prawą.


 CZWORAKOWANIE ZAJĄCZKI SKACZĄ PO ŁĄCE
   
 Dziecko naśladuje skoki zajączków ( musi oprzeć  całe dłonie przed sobą
     na podłodze i podciągnąć nogi do rąk). Skoki te należy przeplatać
     chwilami odpoczynku, np. w sadzie skrzyżnym- zajączki nasłuchują.


ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTEM RÓWNOWAGI PRZEKRACZANIE LINKI
   
 Linka jest uwiązana 30 cm nad podłogą, drugi jej koniec trzyma rodzic.
     Dziecko tak przekracza linkę aby jej nie dotknąć.

                     ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY

 

„OBRAZEK DLA MAMY I TATY”
– ORIENTACJA NA KARTCE PAPIERU, PRZYIMKI MIEJSCA

  „Obrazek dla Mamy i Taty „ - kartka  A4, kredki

  • Dziecko rysuje wg naszej instrukcji np:

- serduszko na środku kartki

- kwiatek dla mamy nad  serduszkiem

- samochód dla taty pod serduszkiem

- „ Ja” – dziecko rysuje siebie obok serduszka ( po lewej lub po prawej stronie)

- po jednym  motylku  w narożnikach na górze kartki

- po jednym „ uśmiechu” w narożnikach na dole kartki

 

  • Kolorowanie obrazka

 

CUDOWNYCH RODZICÓW MAM

Piosenka – CHOĆ MAM RĄCZKI MAŁE

1. Osłuchanie z piosenką „CHOĆ MAM RĄCZKI MAŁE „ i rozmowa na podstawie jej treści:

https://www.youtube.com/watch?v=ItZdhgtiZh8

Oglądamy video do piosenki podczas słuchania i zadajemy pytanie: W czym dziewczynka pomaga mamie? ;-)

2. Zabawa ruchowa - naśladowcza: ( naśladujemy ruch towarzyszący czynnościom)

Polecenia w języku polskim i / lub angielskim:

Sweep the floor! – Pozamiataj podłogę!

Wash the dishes  - Umyj naczynia!

Clean the windows! – Umyj okna!

Water some flowers! – Podlej kwiatki!

3. Zabawy rytmizujące:

A) – wystukujemy rytm podczas do piosenki ponownego słuchania : wyklaskując, wytupując lub z wykorzystaniem przedmiotów np: łyżki , lub instrumenty.

- maszerujemy do rytmu piosenki ( można próbować wyśpiewywać zapamiętany tekst  w tym samym czasie)

- powtarzamy fragment tekstu rytmicznie raz cicho, coraz głośniej, głośno

B) - rytmiczne „echo” – podajemy rytm, a zadaniem dziecka jest go odtworzyć

4. Zabawa ruchowa do piosenki:

Choć mam rączki małe i niewiele zrobię

Pomogę mamusi, niech odpocznie sobie (x2)  - wyciągamy rączki przed siebie i potrząsamy nimi

Zamiotę izdebkę, wymyję garnuszki - - naśladujemy ruch zamiatania i mycia garnuszka

Niech się tu nie schodzą łakomczuszki muszki (x2)  - wymachiwanie rączkami naśladowanie odganiania muchy

I braciszka uśpię w małej kolebusi

Chociaż w tym pomogę  kochanej mamusi (x2) – splatamy ręce przed sobą i naśladujemy ruch kołysania dziecka

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  04.06.2020r

    ...

  •  04.06. 2020r

    Dziś zapraszam was do...

  •  04.06.2020r

      ...

  •  03.06.2020r

      ...

  •  03.06.2020r

    Witam i zapraszam Was do posł...

  •  02.06.2020

    Witajcie Kocha...

  •  Koncert on line- Dzień dziecka

    www.art-bonsai.pl ...

  •  05.06.2020

              &nbs...