Przedszkole
nr 67 w Poznaniu

-

Sprawdź aktualny jadłospis naszego przedszkola.

Jadlospis

Imieniny obchodzą:

Kalendarium

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci !!

Dzisiaj będziemy poszerzać umiejętności matematyczne.

Pozostańmy zatem przy „jajkach”, jakże bliskiej tematyce na nadchodzący świąteczny czas.

1) Rozrzucamy na dywanie kolorowe pisanki (załącznik 1)- ilość zależy od Was. Zadaniem dziecka jest :

  • znalezienie pisanek w takich samych kolorach,
  • znalezienie pisanek takiej samej wielkości (może je porównywać nakładając jedną pisankę na drugą!),
  • ułożenie ich w odpowiedniej kolejności (pod względem wielkości) ,
  • wskazanie pisanek o takim samym wzorze

Tworzymy w ten sposób zbiory, grupujemy przedmioty.

Pamiętajmy, aby zawsze dziecko przeliczyło zawartość zbioru w znanym dla siebie zakresie.

 

2) Wciąż pracujemy z tymi samymi pisankami.

Dajemy dziecku wytłaczankę, może być też zwykły pasek papieru. Wkładamy do niej pisanki w odpowiednich sekwencjach

(np. małe – duże albo koła – paski). Zadaniem dziecka jest dokończyć układanie pisanek zachowując odpowiedni rytm.

 

3) Rozłóżmy przed dzieckiem trzy do pięć talerzyków. Pod każdym połóżmy kartkę z oznaczeniem: 1, 2, 3, 4, 5. Zadaniem dziecka jest wybranie dowolnych pisanek i położenie na talerzyku tyle sztuk ile wskazuje liczba. Dopytujemy też po skończonym zadaniu na którym talerzyku znajduje się najwięcej, a na którym najmniej pisanek. Pamiętajcie drodzy Rodzice, aby dziecko zawsze głośno przeliczało.

4) Zagadki świąteczne – za każdą prawidłową odpowiedź dziecko otrzymuje jedną, dużą pisankę. Na koniec przelicza ile pisanek uzyskał.

 Leży w koszyczku obok baranka malowana we wzorki to ... (pisanka)

Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek. Powiedz, co to jest. To mały… (kurczaczek)
 
Jeden taki dzień w całym roku mamy, że gdy nas obleją, to się nie gniewamy. (Lany Poniedziałek)
 Zrobione z wydmuszek, pięknie malowane – w szlaczki kolorowe albo nakrapiane.  (pisanki)
 Stoi bielutki obok pisanek, nasz wielkanocny … (baranek)
 Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same, głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)
Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne, bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek)

 

5) Na zakończenie niech każdy wybierze sobie najładniejszą pisankę z tych, które otrzymał w poprzednim zadaniu. Prosimy, aby dziecko opowiedziało jak wybrana pisanka wygląda, a następnie odwzoruje ją rysując palcem w powietrzu, gumką lub palcem po stole, na podłodze. Można również wysypać na tacy lub głębokim talerzu kaszkę, sól czy cukier (<-w tym wypadku istnieje ryzyko konsumpcjiJ ) oraz poprosić dziecko o narysowanie takiej samej (lub swojej wymyślonej) pisanki. Ma to na celu usprawnienie funkcji percepcyjno-motorycznych, dzięki którym dziecko doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną.

MIŁEGO DNIA !

Pisanki pdf

Kochani pamiętacie np.: o myciu ząbków? :-)

Drodzy Rodzice - nowy tydzień , nowe propozycje zabaw!!!

Jan Brzechwa - "Jajko"- ( załącznik pdf)

1. Przeczytajcie wiersz i porozmawiajcie  na temat zachowania jajka:

Dobre – złe zachowanie?

Co to znaczy „ wyłazić ze skóry”? Dlaczego kura się złościła?

Co się stało z jajkiem i dlaczego?

Z jakimi Świętami kojarzy się jajko?

2. Co to znaczy „kura wysiaduje jajko” ?

3. Budowa jajka – propozycja zabawy badawczej

Oglądanie jajka, rozbicie jajka lub ugotowanie jajka i sprawdzanie co kryje w środku.

Dodatkowo: Zabawy kulinarne – Wiosenne kanapki z jajkiem wspólnie przygotowanie z dzieckiem.

4.  Ćwiczenie grafomatoryczne "Jajko", kolorowanka "Kurza rodzinka", ćw. aparatu mowy ( załączniki pdf)

Karta pracy "Jajko" 

Kolorowanka" Kurza rodzinka"

Wiersz "Jajko" - J. Brzechwa

Ćwiczenia aparatu mowy.pdf


Dobrej zabawy!!!

 

Zapraszamy  do powtórzenia  i zabawy przy piosence

„This is the way…”https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ

Posłuchajcie , naśladujcie , może zaśpiewacie ?   

Oznaki wiosny - „Spring is here „

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

Zapraszamy  do zabaw z wykorzystaniem ilustracji do piosenki?

Ilustracje- j. angielski

Piosenka : Spring is here

Propozycje zabaw z ilustracjami:
Powtarzanie słownictwa – Point to…! ( wskaż!) gry typu memory - np.: Co zniknęło, co zmieniło miejsce?

What color? – Jakiego koloru jest…?

Naśladowanie ruchu -  zabawa ruchowa : Jump like a frog, fly like a bird

Witamy w kolejny dzień zabaw ruchowych.


Za oknem pogoda wiosenna, zatem w ogrodzie czas na zabawę.


Przy okazji warto pomóc rodzicom, dziadkom, można pozbierać patyki w ogrodzie czy pomóc w grabieniu, zachować porządek.


Dzisiejsze zabawy:


1). „ Na ogrodowej ścieżce” – zabawa z elementem równowagi.
Rodzic z dwóch długich skakanek, (czy ze sznurka), wytycza ścieżkę o szerokości około 20-30 cm. Dzieci idą jedno za drugim środkiem ścieżki tak, by nie przekroczyć bocznych linii.

2). „ Nasiona do dołka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
Rodzic na dywanie rozsypuje dużo drobnych przedmiotów jednego rodzaju( klocki, guziki…). Dzieci stoją przy małych obręczach( dołkach) i na sygnał rodzica dzieci mają za zadanie zebrać jak najwięcej nasion w dołku, przynosząc za każdym razem tylko po jednym. Gdy wszystkie nasiona są zebrane, dzieci liczą , każdy swoje, i ustalają , kto zebrał najwięcej.

3). „ Wiosenne sprzątanie” – zabawa słuchowa z elementem ruchu.
Dzieci chodzą po dywanie w podanym rytmie( melodia z płyty). Rodzic wypowiada różne słowa, np. szpadel, łopata, wąż, grabie, kopanie, ziarna, nasiona. Dzieci po usłyszeniu słowa, zatrzymują się i powtarzają je z podziałem na sylaby z jednoczesnym podskakiwaniem do góry.


ŻYCZYMY WSZYSTKIM MIŁEJ ZABAWY!!!!!

 


1. "Marzanna zimowa panna "– obejrzyj z rodzicami na You Tube jak robi się marzannę ze słomy i dowiedz się po co . Wykonaj swoją marzankę z gazet , kolorowej krepy lub papieru kolorowego.

Jak zrobić Marzannę?

 

2. Posłuchaj jeszcze raz piosenki ,, Marcowe żaby ‘’, naucz się śpiewać refren, wyklaszcz z mamą rytm refrenu lub zagraj go z tatą na garnkach            

Marcowe żaby.

3. Jeśli będzie ładna pogoda idź z mamą na spacer i posłuchaj jak śpiewają ptaki , jeśli nie możesz wyjść posłuchaj

wiosennych odgłosów, odgłosów żab , ptaków na You Tube: 

Odgłosy wiosny

 

1. Piosenka ,, Marcowe żaby ‘’– posłuchajcie  piosenki.                           

Link:      Marcowe żaby.

Marcowe żaby
1.Już wiosna na polach sadzi krokusy,
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy

Ref.: A żaby rechu – rech, żaby się cieszą,
Że ten marzec rechu – rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu – rech żabi śmiech.

2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
Na gałązkach już rosną kotki puszyste.
       Ref.: A żaby..
3. Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
       Ref.: A żaby...

Wykonajcie dowolny układ taneczny do piosenki.

Porozmawiajcie  - co znaczy powiedzenie  ,, W marcu jak w garncu ‘’


2. Narysujcie marcowy garnek, jeśli masz trochę mniej lat naklej na garnek elementy przygotowane przez mamę lub tatę.

Powodzenia!!

 

DRODZY RODZICE !

Matematyka jest „królową nauk” – stanowi ona podstawę rozwoju.

Dziecko w wieku przedszkolnym rozwija się najszybciej. Pochłania wiedzę, nabywa umiejętności i rozwija zainteresowania.
Pierwsze lata życia dziecka decydują o jego rozwoju, predyspozycjach i dalszych losach. To wtedy kształtują się jego możliwości , dlatego zatem tak ważne jest, aby stymulować rozwój intelektualny w połączeniu z oddziaływaniami wychowawczymi, społecznymi i emocjonalnymi.
Głównym celem przyswajania wiadomości matematycznych w przedszkolu jest rozwijanie jego aktywnej postawy intelektualnej wobec sytuacji niejasnych, problemowych, rozwoju wyobraźni, pomysłowości, języka w oparciu o gry i zabawy matematyczne, w których dziecko rozwija następujące obszary:
  •  orientacja przestrzenna
  •  rytmy i rytmiczna organizacja czasu
  •  przyczyna i skutek- przewidywanie następstw
  •  przeliczanie obiektów
  •  dodawanie i odejmowanie, rozdzielanie po kilka
  •  klasyfikacja
  •  liczebniki główne i porządkowe
  •  pojęcie miary
  •  porównywanie

Oto kilka propozycji zabaw matematycznych na dziś: (załącznik)                 

 Zabawy matematyczne

W załącznikach zostały dodane materiały objaśniające zadania oraz karty pracy z możliwością wydruku. Zachęcamy również do skorzystania  ze wsparcia językowego w postaci  bajek i piosenek w języku angielskim.

1.  Kalendarz pogody – każdego dnia obserwujemy pogodę i wykonujemy prosty rysunek ( 1 – 2 zjawiska pogodowe)

 Kalendarz pogody do druku. pdf

2. "Bociany do nas wróciły!"

Pytanie do dziecka: 

  • Czy pamiętasz, co to znaczy „wędrówka ptaków”? 
  • Opisz bociana na podstawie ilustracji.
  • Znajdź 3 – 4 różnice między obrazkami

Karta pracy Bociany do nas wróciły

3. "Oznaki wiosny" - zabawa ortofoniczna 

Oznaki_wiosny_-_zabawa_ortofoniczna.pdf

4. Zabawy do wiersza "Wiatr i obłoki" 

  Zabawy_do_wiersza_Wiatr_i_obłoki.pdf

5. Hows-the-weather-flashcards 


Hows-the-weather-flashcards.pdf

Super simple songs/ piosenka  : Hows the weather: https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

Steve & Maggie film: What’s the weather like? :   https://www.youtube.com/watch?v=cwsrnbdyIYc 

https://www.youtube.com/watch?v=_xMMWHVbjGk

Peppa pig : Gardening:  https://www.youtube.com/watch?v=V-4J_0vpszM

Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i trochę już odpoczęliście. Nie traktujmy tego czasu wolnego jako ferii, poświęćmy go naszym dzieciom i rodzinom.

Po kilku dniach spędzonych na rodzinnych rozgrywkach i zabawach mamy dla Was propozycję. Zachęcamy do skorzystania i urozmaicenia dzieciom czasu spędzanego w domu o zajęcia proponowane przez nauczycieli z naszego przedszkola.

W związku z zaistniałą sytuacją od dzisiaj zapraszamy Państwa i dzieci do udziału w programie

„PRZEDSZKOLAK W DOMU” .

Codziennie na naszej stronie internetowej będą pojawiały się zabawy i zadania, które z Państwa pomocą będą mogły realizować dzieci. 

Zajęcia będą obejmowały różne obszary aktywności takie jak: mowa i myślenie, matematyka, język angielski, przyroda, plastyka, grafomotoryka, muzyka
i oczywiście aktywność ruchowa.

Zachęcamy do codziennego śledzenia naszej strony internetowej i korzystania
z propozycji, które Państwu przypadną do gustu!!!

Piątek, piąteczek 20 marca 2020.

Dziś zapraszamy do udziału w AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ 

Ruch to zdrowie, zatem drodzy Rodzice i kochane dzieci kto jest chętny może zrealizować zadania na dzisiejszy dzień. Oto one:

Temat: Wiosna w ogrodzie i w ptasich gniazdach – rozwijanie głównych grup mięśniowych, kształtowanie prawidłowej postawy ciała.

„Wiosenne porządki”- Dzieci swobodnie maszerują po pokoju, następnie dzieci otrzymują szarfę lub ściereczkę (szalik) i na sygnał rodzica: Sprzątamy! Zaczynają biegać i machać szarfą w powietrzu tak jakby sprzątały. Zatrzymujemy się i w miejscu, naśladujemy mycie okien (krążenia ramion przed sobą), mycie podłogi (skłon w rozkroku i dotykanie szarfą podłogi ). Zabawę powtarzamy marsz, bieg, ćwiczenie w miejscu.

„Pieski w ogródku” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci chodzą na czworakach – udają pieski.

„Ptasie gniazda” – zabawa bieżna. Dzieci –ptaki wchodzą na poduszkę (to ich gniazdo). Na hasło: Odleciały ptaszki! – schodzą z poduszki i biegają po pokoju, machając ramionami. Na hasło: Ptaszki wracają!  Wrasamy na poduszkę i siadamy w siadzie skrzyżnym.

Miłej zabawy i pamiętajcie ruch to zdrowie!!!

Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i trochę już odpoczęliście. Nie traktujmy tego czasu wolnego jako ferii, poświęćmy go naszym dzieciom i rodzinom. Po kilku dniach spędzonych na rodzinnych rozgrywkach i zabawach mamy dla Was propozycję. Zachęcamy do skorzystania i urozmaicenia dzieciom czasu spędzanego w domu o zajęcia proponowane przez nauczycieli z naszego przedszkola.

W związku z zaistniałą sytuacją od dzisiaj zapraszamy Państwa i dzieci do udziału w programie „PRZEDSZKOLAK W DOMU” . Codziennie na naszej stronie internetowej będą pojawiały się zabawy i zadania, które z Państwa pomocą będą mogły realizować dzieci. Zajęcia będą opracowane dla dwóch grup wiekowych.

Zajęcia będą obejmowały różne obszary aktywności takie jak: mowa i myślenie, matematyka, język angielski, przyroda, plastyka, grafomotoryka, muzyka
i oczywiście aktywność ruchowa.

Zachęcamy do codziennego śledzenia naszej strony internetowej i korzystania
z propozycji, które Państwu przypadną do gustu!!!

Popularne

  •  "Magiczna moc bajek"- Międzynarodowy projekt czytelniczy.

      ...

  •  Piękna Nasza Polska Cała - po raz III w naszym przedszkolu.

      ...

  •  Dzień Niepodległości w naszym Przedszkolu

    W dniu 7 listopada odbyła się uroczystość z okazji zbl...

  •  Podziękowanie

      ...

  •  "Znani Polacy w oczach dziecka"- rozstrzygnięcie konkursu

      ...



grafika

Najnowsze

  •  Jadłospis 28- 02.10. 2020r

      ...

  •  Jadłospis 21.09 - 25.09.2020

    ...

  •  Jadłospis 14.09 - 18.09.2020r

    ...

  •  Jadłospis 01-04 wrzesień 2020r

    ...

  •  Aktualizacja zarządzenia dyrektora- Procedura bezpieczeństwa w trakcie epidemii COVID-19

    ...

  •  30.06.2020

    ZAPRASZAMY DZISIAJ WSZYSTKIE...

  •  30.06.2020

    Dzień dobry dzieci....

  •  29.06.2020

      ...